Gå til innhold

Discovery 2 td5 m/gåen motor selges (delebil/prosjekt)


HansChristian

Anbefalte innlegg

Etter å ha kostet på Disco'n 16.000,- i vinter for å få den gjennom EU-kontroll (Nye skiver, klosser, clipre. Nytt paralellstag. Nye bærekuler på en side.+ + ), så bestemte den seg for å si takk for laget i går. :(
Bilen er en 2000-modell, som har gått 353.000km. I løpet av de siste 70.000km har den fått ny topp på motoren, og ny automatkasse. Bilen ble altså EU-godkjent i vinter, og neste EU-kontroll er 11/11-2021.

Men, i går lyste altså aladdin-lampa, og jeg trodde at jeg skulle få tre ønsker. Slik var det ikke. Bilen mistet trekkraft, og stoppet i det jeg fikk svingt inn på en lomme langs veien. Motoren lar seg starte, men jeg vet ikke om den reellt ikke har oljetrykk, eller om det er noe annet som er feil (trykvarslingen etc). Oljelampa lyser ihvertfall.

 

Nok er nok, så jeg selger nå denne som delebil eller prosjekt, og håper å få igjen det jeg kostet på den i november.

Det er altså snakk om en D2, td5 med høyt utstyrsnivå (uten soltak). 7-seter. Bilen har winch og snorkel, og det står svært gode Bridgestone Blizzak vinterdekk på den. Bilen har også avtagbart hengerfeste (amerikansk type).

 

Jeg håper å ihvertfall kunne få igjen det som jeg har kostet på den i nye deler nå i vinter... 

Selges altså som rep.objekt / delebil.

 

 

IMG_20200308_140034616.jpg

IMG_20200308_140044442.jpg

IMG_20200308_140055038.jpg

IMG_20200308_140106325_HDR.jpg

IMG_20200308_140112970.jpg

 

IMG_20200308_140130181.jpg

 

 

 

 

IMG_20200308_140121184.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bilen har jo fulgt meg i 18år nå, så det er vondt å skulle gi den opp:(. Jeg skal se om jeg klarer å finne overskudd til å gå løs på det og sjekke... Jeg misstenker også til en viss grad elektrisk feil.

Er td5'en slik at den kjører motoren over i nødmodus og 'shut down' hvor den leser lavt/fraværende oljetrykk og sjåføren ikke stopper den umiddelbart selv? (kjørte jo et lite stykke for å komme meg ut av kjørebanen slik at andre skulle kunne passere)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter også den skruen. Men nå har jo bilen gått 353.000km uten at den har løsnet tidligere. Uansett, så kan det være det som har skjedd.

Det sistet året har vært alt for tøft for meg på alle plan, så jeg orker rett og slett ikke å gå løs på noe motorbytte ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje så god greie på det, men eg har høyrt at Td5 går i nødmodus og stoppar når den blir for varm, så det er sikkert tilfelle ved manglande oljetrykk også. Men då skjer det nok om oljetrykket feilaktig blir lest for lavt pga sensorfeil. :)

Ville nok sjekka det først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den går i en nødmodus om den blir for varm. Dette opplevde jeg da toppen sprakk. Da var det bare å fylle på vann, og så kjørte den like glad videre. :)
Har prøvd å koble vekk oljetrykksensoren, men det ser ikke ut ti lå ha noe å si (annen enn at lampa ikke lengre lyser).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...