Gå til innhold

Gjenstridig t50 bolt på bremseskive


aok

Anbefalte innlegg

Da gikk D3’en neeesten gjennom EU. Fikk 2er på venstre bremseskive pga slitasje. Nye blanke er bestilt, og ligger klare på garasjegulvet. Men da var det den h******** skruen som fester bremseskiva. (Den med T50 Torx hode). Den vil ikke av. Har knekt mine 2 bits, brukt rustløser, slagtrekker og forlenget arm (knekker bits når jeg bruker den). Er ikke spesielt mye rust å se - men noe et det. Finnes det noen gode tips?

4A3D6CF1-7975-49E1-87E6-9609E833DD22.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der har jeg løst på to måter;

 

1. Varme, MYE varme. Helt til den blir rødglødende. 
2. Ser ikke ut til at du ar ødelagt hode på bolten, men her har jeg hatt god suksess med å sveise på en mutter for å kunne få bedre tak :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIXEDB)

 

Fant ut at en leverandør av kvalitetsverktøy faktisk hadde fabrikkutsalg her på Brekstad. Kjøpte T50 bit i høyeste slagkvalitet. 
Har ikke gassbrenner, men lånte creme brulee brenneren fra kjøkkenet. Den gjorde susen. Ble meeeget varmt rundt skruen! Deretter en runde med slagtrekker før den lange armen kom frem. Den kom til slutt av:D

Resten av boltene lot seg overtale, og bremseskiva spratt av etter en runde med avtrekker. 
Da er vi klare for re-sjekk!BF86DA22-387F-4D86-9294-84B3285D8FEC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...