Gå til innhold

Hjulvalg med mye gummi på D3?


Anbefalte innlegg

45 minutes ago, lafterolf said:

En vakker dag kan det tenkes luftbelger svikter. Med digre hjul vil ikke bilen kunne kjøres så mye som 1cm. 

Store hjul forbedrer knapt noe annet enn høyden under.

 

Heldigvis er jeg optimist! Det er ikke snakk om så mye større dim, men mer gummi hadde vært kjekt når den skal inn i skogen og trykket skal ned.

1 hour ago, YMK said:

265/65-17 er en kjekk dimensjon til Disco3 :)

 

 

Har du bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lafterolf skrev:

En vakker dag kan det tenkes luftbelger svikter. Med digre hjul vil ikke bilen kunne kjøres så mye som 1cm. 

Store hjul forbedrer knapt noe annet enn høyden under.

 

Men det visuelle forbedres betraktelig jfr de som synser.

 

Gåen luftbelg eller flere kan fikses med llitt treverk.

Selv prøvde jeg det første gang på en buss.

H.f.  belg var røket og erstatningsbelg manglet mye på høyden.

Lafte syrinstammer med baufil tar litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte på 245/75-17 på min D3. Etter et verkstedbesøk klarte de å ødelegge styring på luftbelger så den falt sammen. Bilen hang på alle fire hjul og kunne ikke flyttes. Det ble litt av et styr jeg ikke unner andre.

På feks en D2 som har luft på bare en stiv bakaksel kan man finne kreative løsningern, men når det er fire belger og uavhengig fjøring faller bilen så langt ned at man ikke får plassert jekk under bilen. 

Da skulle man hatt hjul med riktig diameter da.:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, lafterolf said:

Jeg kjørte på 245/75-17 på min D3. Etter et verkstedbesøk klarte de å ødelegge styring på luftbelger så den falt sammen. Bilen hang på alle fire hjul og kunne ikke flyttes. Det ble litt av et styr jeg ikke unner andre.

På feks en D2 som har luft på bare en stiv bakaksel kan man finne kreative løsningern, men når det er fire belger og uavhengig fjøring faller bilen så langt ned at man ikke får plassert jekk under bilen. 

Da skulle man hatt hjul med riktig diameter da.:lol:

 

Jeg har brukt defenderen min i skogen på sokna for diverse gjøremål, men nå som D3 er blitt så rimelig har jeg sett på muligheten for å bruke en slik inn i skogen og opp på fjellet (samt sove baki). I skogen har defendern vært nydelig, men faktisk såvidt høy nok i noen partier, derfor seg jeg for meg noen skikkelige hjul og gjerne også en 2-3" heving...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

265 bredde er vel største før det subber i ramma/ledninger. Eventuelt spacere da. 285 går om du plasserer ledningsnett annerledes. 
Ser en masse D3 på nettet og ulike forum med veldig store hjul, noen kapper litt av «hornene» på ramma- og hever. Ingen tenker veldig på om bilen flater ut midt på stien. 
Selv har jeg 265-60/ 18, som sikkert ikke lar seg kjøre veldig langt med uten luft i belger- men så er jeg ikke veldig langt unna tauehjelp/annen hjelp. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...