Gå til innhold

Kjøp av D4?


CMH

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

jeg vurderer kjøp av en D4 3.0 SDV6 HSE 2015 mod, gått ca 80 000km, hva kan jeg forvente av utgifter i nærmeste fremtid? vet noen service intervallene og hva dette evt koster på merkeverksted? Er EGR ventiler noe man bør forvente å bytte? har hørt dette fra en tidligere D4 eier.

Kan mye om bil men skru det gjør jeg ikke. Som sikkert mange vet har generelt LR ett dårlig rykte noe som igjen fører til at jeg enda ikke har endt opp med en disco. 

Hva er positivt, evt negativt?

 

hva bør jeg evt sjekke før jeg evt går til innkjøp?:)

 

Takker for svar:)

Endret av CMH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen til forumet.

 

Om du søker litt på forumet her, så finner du nok noen tråder om kjøpsråd når det gjelder D4.

 

Serviceintervallene er for lange, normalt i overkant av 30.000 km. Man bør nok gjennomføre service oftere enn det. Pris på service vil nok variere fra 7-8.000 for småservice til bortimot det dobbelte for storservice. (Er lenge siden sist jeg fikk service gjennomført på merkeverksted, så det er sikkert andre som har mer presise priser enn meg)

 

D3 har ofte problemer med EGR, det er ikke like vanlige på D4, så lenge man sørger for at motoren har korrekt oljetype. Min 2011 D4 har nå gått tett på 250.000 km - og har fortsatt orginal EGR. ¤banker i bordet¤

 

Når det gjelder rykte, så har jo bilene det ryktet de har. Å kjøre tvers gjennom Afrika med en D4 hadde jeg nok ikke gjort uten å ha avtale med servicetekniker som disponerer helikopter. Men når det er sagt så har min D4 bare hatt driftsstans en gang, og det var på grunn av et hjullager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar, jeg har forhørt med LR så jeg har fått mye info. Jeg kommer til å bytte ut grillen, lufteinntaket og bokstavene i sort, men har du noe tips til hvor jeg evt kan bestille? 
 

Har bedt om tilstandsrapport på bilen og det kunne de fikse, er det i orden blir jeg nok en meget stolt eier av en D4:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du kommer til å nyte det, jeg har hatt en del biler, men Disco n er den beste jeg noensinne har hatt :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...