Gå til innhold

Restaurere felger


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt brukte hjul til den velbrukte pendlerbilen.  Dekkene var ferdig utslitt så de er kastet og felgene er ferdig kantkjørt men i stedet for å kaste dem også tenkte jeg å fikse litt på dem.

 

248_1255053375.jpg

 

Jeg vil gjerne ha tips på gode produkter å bruke som kan kjøpes lokalt (Norge).  Noe å fylle sårene med og god lakk.  Kunne tenke meg en litt "sparkling silver metallic" lakk men når jeg googler får jeg bare treff på lakk til feil formål og i altfor små beholdere...

 

Har sett mange web-sider og YouTube videoer på felgrestaurering.  De fleste med produkter og arbeidsmetoder som sikkert gir pent resultat i noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Tore Kjernmoen skrev:

............................................... produkter og arbeidsmetoder som sikkert gir pent resultat i noen uker.

 

Det er det jeg også har fått høre av de profesjonelle (sand)blåsere og lakkerere.

Støpefelger blir aldri like bra som nye igjen.

 

Edit:

Norske vei og værforhold spiser opp alt.

 

Edit ":

Hentet mine stålfelger hos Roars Sandblås. Bærre lækkert.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt tokomponent fra biltemas båtavdeling. Før fantes to komp grunning og, usikker nå. Ble forbausende bra med pensel, god flyt. Det har holdt ganske lenge nå, men det startet som nødprosjekt da felgene ikke holdt godt på luft og når dekka skulle skiftes ble omlegger og jeg, fasinert over hvor mye avskalling det var innvendig. Felgene ble med en tur hjemom og drillstålbørsta og malt før omlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slip med slipepapir. Sparkle opp hakk evt bygg opp kanten med Alu sparkel. Slip det pent. 

Legg så etchprimer og eller washprimer. Tynt strøk. Lehher du for mye av den så løsner det. 

Grunn med en type filler. Slip så med fint papir. 

Lakker med hva du vil. 

 

Hilsen en som jobber i bransjen. 

 

Di der kan bli like fine som nye. Men hvis felgkanten er for hsrdt skadet må du sveise kanten. Men da skal di virkelig være skadet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkereren min sverger til tokomponent lakk.

Han mener vanlig er for dårlig.

Spesielt etter de siste miljøkravene kom.

Refererer bare,har ikke kunnskap nok om dette.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...