AreM Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 Skal innrømme at jeg trakk litt på smilebåndet til dette bildet, men det gjorde neppe eieren. Jeg vet jo at "de der folkene" er glade i å snakke nedsettende om Land Rovere, så ja et lite smil ble det på meg. Og litt medfølelse med eieren også da https://www.itromso.no/nyheter/2020/02/21/Skulle-skifte-dekk-da-bilen-plutselig-knakk-21154672.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 Et ikke ukjent problem det der. Ikke mye rust som skal til . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 Bilen ble parkert for lenge siden, nettopp på grunn av rustskader Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 Ser jo unektelig ut som ekstremt klønete bruk av løftebukken også. 500kg dekk bak i lasteplanet og ingen støtteben bakover Helt kålrabi, rust eller ei. Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IAS Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Salt enda meir på veian.... Offentlig hærverk på annen manns eiendom... Stor repotasje i Trønder-avisa i fjor, der det kommer fram at nesten samtlige biler har store korrosjonsskader. Bremserør, ramme, bærebruer/armer osv. Ikke uvanlig at biler er nesten uten bremser, spesielt bak pga stempel i caliptere fastner, og ellers bevegelige deler sitter dønn pga rust. De hadde biler som var inn på EU for første gang når de er 4 år gamle som blir kondemnert pga omfattende rustskader... Joda, det hjelper selvsagt å understellsbehandle å spyle av salt og dritt innimellom, men vil påstå at det er umulig å berge en bil rustfri når man kjører i saltlaken over halve året.. Har løftebukk som brukes flittig. Er under bilene mine titt og ofte å vasker, smører og behandler, og når jeg ser tilstanden på mine biler som får såpass mye kjærlighet og omsorg, så tør jeg ikke tenke på hvordan det ser ut under biler som aldri får noe stell, og dem er det jaggu mange av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Biler som leveres til norden får vinterpakke, varme i frontrute, speil og seter, webasto på dieselmotorer for å holde varmen, og ordentlige vinterdekk. Vinterpakke burde bestått av kobber/zink bremserør og rustfrie stempel på bremseklavene. Biler med ramme kunne også hatt galvanisert ramme. Mulig dette ville kostet mye, men vi betaler gjerne litt ekstra for mye annet tull og tøys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tele109 Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Ikke for å ødelegge tråden her, men hvorfor hadde aldri Land Rover galvanisert ramme og torpedovegg som standard? Kan umulig ha kostet så mye ekstra å dyppet det i sink. Når en først hadde delene som bart metall. 3000 kr i dagens kurs, hvis en hadde gjort det systematisk på alle biler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Godt spørsmål! Er redd svaret er så brutalt at produsenten ikke er interessert i at bilen skal vare for lenge.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 23. mars 2020 Del Skrevet 23. mars 2020 Til sammenligning så rustet de siste ekte Miniene (1996-2000) mere enn de første fra -59. Dårligere stål, billigere lakkering og null galvanusering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svalbard Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 Bodde i newyork i 90 da hadde Dodge reklame på tv ny bil var produsert for å kondemnerses etter 60tusen miles deretter kjøp ny hva med dem som kom til Norge stakkars folk og når je leser ang turbo bytte på disco der man må heve karoseri for å bytte helt vannvittig drit i skrive feil det er meg je har bare gammal bil ha en fin vår og husk bli snillere med hverandre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. april 2020 Del Skrevet 3. april 2020 De fleste biler er sånn nå for tiden, motor med forstilling må ned for motorarbeid. Så karosseri opp eller motor ned, begge deler går rimelig kjapt og de er laget for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
paul hofseth Skrevet 3. april 2020 Del Skrevet 3. april 2020 Minnee meg om" konebilen" her i huset. I noen tiår hade vi alltid an citorn 2cv. de startet ikke alltid vinterstid men da var det lett å dytte liytt og trille igang MEN Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.