Gå til innhold

Le eller gråte? Bil knakk i to!


AreM

Anbefalte innlegg

Skal innrømme at jeg trakk litt på smilebåndet til dette bildet, men det gjorde neppe eieren. Jeg vet jo at "de der folkene" er glade i å snakke nedsettende om Land Rovere, så ja et lite smil ble det på meg. Og litt medfølelse med eieren også da :)

https://www.itromso.no/nyheter/2020/02/21/Skulle-skifte-dekk-da-bilen-plutselig-knakk-21154672.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Salt enda meir på veian....  Offentlig hærverk på annen manns eiendom... Stor repotasje i Trønder-avisa i fjor, der det kommer fram at nesten samtlige biler har store korrosjonsskader. Bremserør, ramme, bærebruer/armer osv. Ikke uvanlig at biler er nesten uten bremser, spesielt bak pga stempel i caliptere fastner, og ellers bevegelige deler sitter dønn pga rust. De hadde biler som var inn på EU for første gang når de er 4 år gamle som blir kondemnert pga omfattende rustskader... Joda, det hjelper selvsagt å understellsbehandle å spyle av salt og dritt innimellom, men vil påstå at det er umulig å berge en bil rustfri når man kjører i saltlaken over halve året.. Har løftebukk som brukes flittig. Er under bilene mine titt og ofte å vasker, smører og behandler, og når jeg ser tilstanden på mine biler som får såpass mye kjærlighet og omsorg, så tør jeg ikke tenke på hvordan det ser ut under biler som aldri får noe stell, og dem er det jaggu mange av.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler som leveres til norden får vinterpakke, varme i frontrute, speil og seter, webasto på dieselmotorer for å holde varmen, og ordentlige vinterdekk.

 

Vinterpakke burde bestått av kobber/zink bremserør og rustfrie stempel på bremseklavene. Biler med ramme kunne også hatt galvanisert ramme. Mulig dette ville kostet mye, men vi betaler gjerne litt ekstra for mye annet tull og tøys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge tråden her, men hvorfor hadde aldri Land Rover galvanisert ramme og torpedovegg som standard? Kan umulig ha kostet så mye ekstra å dyppet det i sink. Når en først hadde delene som bart metall. 3000 kr i dagens kurs, hvis en hadde gjort det systematisk på alle biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bodde i newyork i 90 da hadde Dodge reklame på tv ny bil var produsert for å kondemnerses etter 60tusen miles deretter kjøp ny hva med dem som kom til Norge stakkars folk og når je leser ang turbo bytte på disco der man må heve karoseri for å bytte helt vannvittig drit i skrive feil det er meg je har bare gammal bil ha en fin vår og husk bli snillere med hverandre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...