Gå til innhold

Grei pris på 2012-2015 D4?


Fjell-Løpern

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg vurderer ny bil og har virkelig lyst på en D4. 

Nå er det slik at det er store forskjeller på individuelle biler, men som en pekepinn, hva er "innafor"?

 

Ser at mange ligger rundt 300-330. Jeg tenkte meg noe under 280 ettersom noen har ligget lenge men vet ikke helt hva man kan forvente..?

 

er 2014 bedre enn 2012? Bør jeg fokusere på alder/km/vannpumpe-/regreim-/fjæring-service?

 

Hva tenker dere?

 

Vh

H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan dele disco 4 opp i 3 typer:

 

2010-2012

2012-2014: her kom hjulet som girvelger og ny entertainment display

2014-2016: Led frontlykter

 

Har du råd,gå for en 2014-- modell så har du siste utgave Disco 4 før produksjonen gikk ut

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har ikke fulgt med på prisene siste året etter at jeg kjøpte en 2012 D4 i juni i fjor. Men iflg prisene på Finn har det ikke vært stor prisnedgang siste året. Tipper imidlertid at det blir enda mer kjøpers marked i månedene framover.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

On 3/19/2020 at 9:52 PM, Landrev said:

verdt å nevne at det i januar 2014 kom nye regler for innsetting av bakseter. 30 år vs 10 år. Ha dette med i vurderingen dersom du har planer om å sette inn seter.

 

 

Dette er jo et veldig godt poeng, det betyr vel at det er 2012 og 2013 som gjelder. Disse ligger rundt 300 men det gjør også 2016 faceliftene som jo er lekre. 

 

On 3/22/2020 at 9:22 AM, Rikerud said:

Har ikke fulgt med på prisene siste året etter at jeg kjøpte en 2012 D4 i juni i fjor. Men iflg prisene på Finn har det ikke vært stor prisnedgang siste året. Tipper imidlertid at det blir enda mer kjøpers marked i månedene framover.....

 

Kan jeg spørre om ca hva du ga og km på den tiden? Ser hvertfall at det må bli sub-300k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 8.41, Fjell-Løpern skrev:

 

 

Dette er jo et veldig godt poeng, det betyr vel at det er 2012 og 2013 som gjelder. Disse ligger rundt 300 men det gjør også 2016 faceliftene som jo er lekre. 

 

 

Kan jeg spørre om ca hva du ga og km på den tiden? Ser hvertfall at det må bli sub-300k

Det er vel omtrent bare lyktene som er forskjelling på 15 modellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facelift på D4 kom til MY2014 presentert høsten 2013.  Ny front med endret støtfanger og endrede lykter, Discovery tekst på panser i stedet for Land Rover, start/stopp funksjon, komfortmessige endringer (interiør), noen sikkerhetsforbedringer og vadesensorer (som opt).  Ingen endringer fra MY2014 og til produksjonsstopp i 2016 bortsett fra euro6 og ad-bluetilsetting fra en eller annen gang i 2016.

 

Fra start beholdt D4 en 2,7 liters TDV motor fra D3.  Fra MY2011 var det to diesel motoraltenativer, enten en 3 liters TDV6 eller en 3 liters SDV6.  Ny åttetrinns gearkasse (ZF8HP28) kom til MY2012 til SDV6, mens TDV6 beholdt sin ZF6HP28 til MY2013.  B)

 

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, isak said:

Facelift på D4 kom til MY2014 presentert høsten 2013.  Ny front med endret støtfanger og endrede lykter, Discovery tekst på panser i stedet for Land Rover, start/stopp funksjon, komfortmessige endringer (interiør), noen sikkerhetsforbedringer og vadesensorer (som opt).  Ingen endringer fra MY2014 og til produksjonsstopp i 2016 bortsett fra euro6 og ad-bluetilsetting fra en eller annen gang i 2016.

 

Fra start beholdt D4 en 2,7 liters TDV motor fra D3.  Fra MY2011 var det to diesel motoraltenativer, enten en 3 liters TDV6 eller en 3 liters SDV6.  Ny åttetrinns gearkasse (ZF8HP28) kom til MY2012 til SDV6, mens TDV6 beholdt sin ZF6HP28 til MY2013.  B)

 

Takk!

 

Endte opp med en MY2015 D4 HSE Luxury SDV6 Blackpack - ikke ulik din med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...