Gå til innhold

Fjær i bryter nedre bakluke ´05 RRS og P38


HenningT

Anbefalte innlegg

Hei

Bryteren på bakluken på begge bilene mine har lenge vært dårlige så i dag var dagen for å se om det gikk å reparere, eller om det bare var å kjøpe nye.

Tok ut begge og problemet var det samme på begge to; rusten fjær. Alt annet virket.

Har søkt rundt og ser at det ofte er det som er problemet, men denne fjæren selges ikke løst.

Fikk banket av litt rust og smurt de opp litt så nå virker begge igjen, men jeg kunne jo godt tenkt meg å skiftet denne i nær fremtid.

 

Bryterne er nesten identiske, forskjellen er at den stikker litt ut på P38, men ligger flush på RRS.

 

Så er spørsmålet om noen vet en lur plass å finne en lignende fjør?

Innvending diameter er 30 mm, ytre er vel 32-33 mm, kanskje litt mer. høyden er ca 4-5 cm vil jeg anta når de er nye, men mine manglet en del.

Kan trikset med pianotråd, men hadde vært så mye bedre om det bare var en fiks ferdig å få kjøpt. Kan jo gjerne være lenger enn 5 cm da de kan kappes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...