Gå til innhold

Bytte av alternator på Discovery 4


motom

Anbefalte innlegg

Vurderte å bytte alternator på disco'n i helgen men det stoppet litt opp da jeg ikke fikk demontert nok til å se hvordan jeg skulle få den ut av motorrommet.

 

Fant en fin beskrivelse av @ksskaret for TDV6 men det er en del mer stæsj i veien på SDV6... :( 

 

Noen som har gjort dette og vet hvordan man får av luftrøret til turbo på passasjersiden og evt hva annet som er annerledes på SDV6 kontra TDV6?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjort det på TDV6, ei heller SDV6, men går du inn fra nedsiden, eller oversiden? Vil det ikke være like greit å fjerne kjølevifta og ditto stæsj og gå inn fra oversiden? Minnes det var noen særdeles utilgjengelige bolter på 4.2 SC motoren, men ingen av disse er særlig like....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 16.2.2020 den 21.42, SiggenRRC skrev:

Komme opp til Lommedalen en dag, så kan vi jobbe litt på den? Alt av verktøy er her, så ta kun med deg bilen :) 

 

Takk for tilbudet! Har ikke hatt tid til å se mer på det og bytte var strengt tatt ikke nødvendig ennå så skal gi en lyd når jeg gjør et nytt forsøk :)

 

Fikk noen feilkoder etterpå for jeg hadde glemt å koble på en av vakuum slangene for turbo #2. Skjønte etterhvert hvilke det var heldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Satt inn ny alternator i min D4 2010 i går. Gjorde det fra undersiden, bare intercooler slange som måtte løsnes litt på samt en liten braket i forbindelse med det.

Men det er trangt for å få på kablene på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss var det plass til å få den ut derfra!! Godt å høre at det er mulig :) 

(når jeg holdt på så trodde jeg det var kjøleveske slange så var ikke så klar for å koble fra den)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...