Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
oggioffshore

D3: Check Brake pads, varsling forsvinner ikke

Recommended Posts

Noen som har vært borti dette før? 

Klossene er ikke slitt, og kablene er ok. 

Bytta den fremre, siden den så litt sleten ut, men fortsatt alarm....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usikker på hva den senser. 

Om kabel er loopet /kortsluttet inntil den treffer bremse skive og blir brutt, eller omvendt.... 

Får se på det utover dagen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den senser på åpen krets. Du kan klippe ledningen og surre de to lederne sammen, så slukker lampen. Antar dette er fordi hvis det blir kabelbrudd, så lyser lampen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Får feilsøke litt mere idag. 

Prøver ny kabel bak også. 

Funker ikke det, er det vel brudd før en av pluggene.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De sitter tydeligvis I serie m hverandre. 

Såpass moderne bil, burde kunne skille mellom foran og bak. <_<

IMG_20200215_130201.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kortsluttet bak , ingen endring, så får dobbelt sjekke den foran. 

Ting tar jo tid, siden man må av med hjul hver gang.... det var den løfte bukken dah.... :huh:

 

Litt copy paste her.... må samle infoen på ett sted .

Den sier at det varsles med rød indicator, men min er bare gul, med beskjed om " check brake pads" i info display. 

 

Brake Pad Wear 
z The front left hand inboard brake pad and the rear right hand inboard brake pad are fitted with wear sensors. The pads are wired in series to the instrument cluster which continuously monitors the circuit. When one or both pads wear to their allowed limit (approximately 75% worn) the sensor circuit is broken and is detected by the instrument cluster software. The instrument cluster illuminates the brake warning indicator in a red colour and on high line instrument cluster a message 'CHECK BRAKE PADS' is displayed in the message center. When the pad(s) are replaced, the instrument cluster senses the completed circuit and withdraws the indicator illumination and message display (if applicable) when the ignition is switched on to position II.  
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nå har jo du sjekket, men jeg hadde et lite dustete brudd i lederen på ene sensoren. Skjøtet og krympet, men du har vel byttet begge? 
Kortslutte i kontaktene, se om ledningsnettet fra kontakt og inn lager krøll?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det blir det neste etter tacoen engang ikveld. 

:blink:blushcool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viste seg å være en bøyd pinne på nye kabelen, så den ikke fikk kontakt 

 

Så enkelt kan det være. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 timer siden, oggioffshore skrev:

Viste seg å være en bøyd pinne på nye kabelen, så den ikke fikk kontakt 

 

Så enkelt kan det være. 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...