Håvard Guttormsen Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Da er jeg klar igjen. Chassiet og rammen er godkjent for ombygging og har fått innpreget identitet hos SVV. Da er det full rock'n roll videre på prosjektet omsider. Det tok noen måneder ekstra i sytemet men tror det blir verdt det. Spec er som følgende: 77' 2 dørs classic 4,6 l med automat og transfer fra P38 akslinger fra P38 ABS og traction fra P38 Rattstamme med tilt fra P38 Dash fra D1 98 ( siste serien med D1 softdash som likner på D2 dash),skal ha AC og airbags til å virke og. Alt er ribbet til nuts'n bolts, blåst og lakket opp igjen. Bygger ny body computer for og få alt til og virke som også blir prototypen til P38 Becm som jeg tegner på. Det starter her...... Her er ting satt litt dummy sqammen for måling og testing på den gamle rammen som er skrotet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torke Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Dette blir tøft. Spennende å følge med på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjellB Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Vel utstyrt verksted så da ligger forholdene til rette, blir spennende å følge :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Imponerende! Følger med Håvard. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Svært bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Tror dette blir sykt bra!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Tøfft prosjekt! Blir drømme RRC dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 16. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2020 Da har man vært litt produktiv i helgen. Har plukket ned bilen nesten helt. Skal bare få heist av torpedoveggen med dash og tunnell så er det klart for og løfte ut ut motor. I løpet av noen dager bør ramma gå til sandblåsing. Har og begynt og bygge softdash torpedoveggen. Har kappet bort toppen og grovsveist inn softdash delen. Driver og bytter fotbrønner og skal lage nye bulkhead braketter og sidepaneler. Må bare få ordnet sikkemaskinen først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 16. februar 2020 Del Skrevet 16. februar 2020 Dette ser jo forferdelig artig ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 18. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2020 Da er støtdemper deler og braketter ankommet og montering er smått igang. Her litt fra framakslingen som har fått sveist på nye fjær og demperbraketter. Den nye rammen er plukket ren og går til sandblåsning imorgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 23. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2020 Da har jeg fått inn et par harde dager med jobbing. Fått laget nye motorfester og girkassefster. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 25. februar 2020 Del Skrevet 25. februar 2020 Dæven steike - dette var imponerende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 7. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2020 Da har det omsider vært litt fremgang igjen på bilen. Holder på og sveise opp torpedoveggen ferdig. Fikk byttet mesteparten av venstresiden på den men gikk såklart tom for gass fredag kveld..... Har prøvemontert gulvet og skåret bort det som kommer iveien for girkasser og ting. Måtte til med en liten karrosseriheving for og gå klar av transferkassen. Den er forholdsvis mye større en den originale girkassen ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 Spennende prosjekt og fantastisk jobb så langt. Stå på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 9. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2020 Girspaken og håndbrekket har fått plass og brakett biten for rattstamme fra P38 er laget i papp. En tur og handle litt 2mm stål imorgen så er det noen timer med jobb og ratt og pedaler henger på plass og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir74 Skrevet 10. mars 2020 Del Skrevet 10. mars 2020 Imponerende prosjekt! Blir gøy å følge med på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 10. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2020 Pedalboks i boks! Da henger rattet på plass der skal være og abs sentralen har fått god plass. Da mangler det litt sveising fra innsiden så er det hjørnet snart ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 #Tar av meg hatten og bøyer meg i støvet#-smilie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 Steike for et prosjekt! Og imponerende tempo, kommer du til å løfte girkassetunellen, eller bygger du om rundt håndbrekket / transfer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 11. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2020 Min egentlige plan for girtunnellen var og bruke konsollen fra D1 300'en men det passet overhodet ikke med automatspakstellet. jeg skal prøve og se om hvordan det blir med en P38 tunnell som utgangspunkt. Inntil videre skal jeg bare tette hullene som er der og så tar jeg problemet opp igjen når jeg får inn setene og ser hvordan det blir med høyder og sånt i forhold til sitteposisjonen. Spaken kom mye høyere opp enn anntatt. jeg kommer uansett til og ta ned lengden på spaken en god del. Må kjøre litt hardt på tempoet her . Bilen skulle egentlig være ca. klar neste uke men grunnet SVV tok ting mye lengre tid men det gjorde også at jeg fikk litt andre retninger på prosjektet til det bedre. Venter og på alle kontakter til ledningsmatte og delene til BCM'en min og fra kineserene. Men uansett skal innerdelen av karosseriet lakkeres i påsken og da må alt være ferdig sveist med braketter som skal være sveist i karrosseri. Rammen påbegynnes lakkering nå til helgen,det tar ca 1 uke og lakkere rammen. Både den og innerkaross blir lakkert med en lakk som hete powercoat 3i1 og skal ha 4 strøk med tørking mellom hvert strøk. Da skal det bli optimal rustbeskyttelse og jeg skal ikke ha noe klin under annet enn linolje i ramma. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 Hatten av nok en gang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 Antar du går for godkjenning siden SVV er inne i bildet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 11. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, iknutis skrev: Antar du går for godkjenning siden SVV er inne i bildet? Ja, har fått forhåndsgodkjent det jeg skal gjøre med den. De har vært på besøk og sett på prosjektet og vi har diskutert fremgangsmåten. Ble ikke så mye synlig fremgang idag. Har fått sveiset ferdig braketten til rattstammen helt og begynt og tette hull i tunnelen. Gikk tom for sveisetråd og etter og ha ballet lenge med og få apparatet til og a 0.6 tråden jeg hadde liggende ga jeg opp for idag ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 17. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2020 Da er hullene i rammen sveiset opp og den har fått sine 2 første strøk med maling. Har og fått satt sammen begge kanalene og holder på og sveise rust i sideveggene så de kan sveises på kanalene. Håper og bli ferdig med den ene idag og den andre imorgen mens malingen på rammen tørker. Da blir det og montering av litt braketter på ramma. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 18. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2020 I over om og bli ferdig hadde jeg glemt av tectyl.Djevelens gugge som er sprøytet overalt under. Først skrape med varme og så børste med varme. Det brenner opp mesteparten av det. Etter sveising blir alt børstet med maskin og så lakkert igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.