Gå til innhold

Classic CRS edition v2


Håvard Guttormsen

Anbefalte innlegg

Da er jeg klar igjen.

Chassiet og rammen er godkjent for ombygging og har fått innpreget identitet hos SVV. Da er det full rock'n roll videre på prosjektet omsider. Det tok noen måneder ekstra i sytemet men tror det blir verdt det.

Spec er som følgende:

77' 2 dørs classic

4,6 l med automat og transfer fra P38

akslinger fra P38

ABS og traction fra P38

Rattstamme med tilt fra P38

Dash fra D1 98 ( siste serien med D1 softdash som likner på D2 dash),skal ha AC og  airbags til å virke og.

Alt er ribbet til nuts'n bolts, blåst og lakket opp igjen.

Bygger ny body computer for og få alt til og virke som også blir prototypen til P38 Becm som jeg tegner på.

 

Det starter her......

2020-02-08 15.35.59.jpg

2020-02-08 15.36.05.jpg

2020-02-08 15.36.12.jpg

IMG_20200131_120207.jpg

Her er ting satt litt dummy sqammen for måling og testing på den gamle rammen som er skrotet.

2020-01-18 18.53.25.jpg

2020-01-18 18.53.37.jpg

2020-01-18 18.53.48.jpg

2020-01-18 18.54.24.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Da har man vært litt produktiv i helgen. Har plukket ned bilen nesten helt. Skal bare få heist av torpedoveggen med dash og tunnell så er det klart for og løfte ut ut motor. I løpet av noen dager bør ramma gå til sandblåsing.

Har og begynt og bygge softdash torpedoveggen. Har kappet bort toppen og grovsveist inn softdash delen.

Driver og bytter fotbrønner og skal lage nye bulkhead braketter og sidepaneler. Må bare få ordnet sikkemaskinen først.

2020-02-15 16.52.16.jpg

2020-02-16 17.45.37.jpg

2020-02-16 18.01.47.jpg

2020-02-16 18.02.02.jpg

2020-02-16 18.02.50.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er støtdemper deler og braketter ankommet og montering er smått igang.

Her litt fra framakslingen som har fått sveist på nye fjær og demperbraketter.

Den nye rammen er plukket ren og går til sandblåsning imorgen.

2020-02-18 09.26.36.jpg

2020-02-18 22.49.27.jpg

2020-02-18 22.49.55.jpg

2020-02-18 22.50.03.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har det omsider vært litt fremgang igjen på bilen.

Holder på og sveise opp torpedoveggen ferdig. Fikk byttet mesteparten av venstresiden på den men gikk såklart tom for gass fredag kveld.....

Har prøvemontert gulvet og skåret bort det som kommer iveien for girkasser og ting. Måtte til med en liten karrosseriheving for og gå klar av transferkassen. Den er forholdsvis mye større en den originale girkassen !

 

2020-03-07 16.59.58.jpg

2020-03-07 17.00.12.jpg

2020-03-07 17.00.24.jpg

2020-03-07 17.00.46.jpg

2020-03-07 17.00.50.jpg

2020-03-07 17.01.04.jpg

2020-03-07 17.01.12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egentlige plan for girtunnellen var og bruke konsollen fra D1 300'en men det passet overhodet ikke med automatspakstellet. jeg skal prøve og se om hvordan det blir med en P38 tunnell som utgangspunkt. Inntil videre skal jeg bare tette hullene som er der og så tar jeg problemet opp igjen når jeg får inn setene og ser hvordan det blir med høyder og sånt i forhold til sitteposisjonen. Spaken kom mye høyere opp enn anntatt. jeg kommer uansett til og ta ned lengden på spaken en god del.

Må kjøre litt hardt på tempoet her . Bilen skulle egentlig være ca. klar neste uke men grunnet SVV tok ting mye lengre tid men det gjorde også at jeg fikk litt andre retninger på prosjektet til det bedre. Venter og på alle kontakter til ledningsmatte og delene til BCM'en min og fra kineserene.

Men uansett skal innerdelen av karosseriet lakkeres i påsken og da må alt være ferdig sveist med braketter som skal være sveist i karrosseri. Rammen påbegynnes lakkering nå til helgen,det tar ca 1 uke og lakkere rammen. Både den og innerkaross blir lakkert med en lakk som hete powercoat 3i1 og skal ha 4 strøk med tørking mellom hvert strøk. Da skal det bli optimal rustbeskyttelse og jeg skal ikke ha noe klin under annet enn linolje i ramma.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, iknutis skrev:

Antar du går for godkjenning siden SVV er inne i bildet?

Ja, har fått forhåndsgodkjent det jeg skal gjøre med den. De har vært på besøk og sett på prosjektet og vi har diskutert fremgangsmåten.

Ble ikke så mye synlig fremgang idag. Har fått sveiset ferdig braketten til rattstammen helt og begynt og tette hull i tunnelen.

Gikk tom for sveisetråd og etter og ha ballet lenge med og få apparatet til og a 0.6 tråden jeg hadde liggende ga jeg opp for idag !

2020-03-11 22.23.30.jpg

2020-03-11 22.23.46.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hullene i rammen sveiset opp og den har fått sine 2 første strøk med maling.

Har og fått satt sammen begge kanalene og holder på og sveise rust i sideveggene så de kan sveises på kanalene. Håper og bli ferdig med den ene idag og den andre imorgen mens malingen på rammen tørker.

Da blir det og montering av litt braketter på ramma.

 

IMG_20200315_140848_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I over om og bli ferdig hadde jeg glemt av tectyl.Djevelens gugge som er sprøytet overalt under. Først skrape med varme og så børste med varme. Det brenner opp mesteparten av det. Etter sveising blir alt børstet med maskin og så lakkert igjen. 

IMG_20200318_112728_2.jpg

IMG_20200318_112740_9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...