Jump to content
LRforum
Håvard Guttormsen

Classic CRS edition v2

Recommended Posts

Da er jeg klar igjen.

Chassiet og rammen er godkjent for ombygging og har fått innpreget identitet hos SVV. Da er det full rock'n roll videre på prosjektet omsider. Det tok noen måneder ekstra i sytemet men tror det blir verdt det.

Spec er som følgende:

77' 2 dørs classic

4,6 l med automat og transfer fra P38

akslinger fra P38

ABS og traction fra P38

Rattstamme med tilt fra P38

Dash fra D1 98 ( siste serien med D1 softdash som likner på D2 dash),skal ha AC og  airbags til å virke og.

Alt er ribbet til nuts'n bolts, blåst og lakket opp igjen.

Bygger ny body computer for og få alt til og virke som også blir prototypen til P38 Becm som jeg tegner på.

 

Det starter her......

2020-02-08 15.35.59.jpg

2020-02-08 15.36.05.jpg

2020-02-08 15.36.12.jpg

IMG_20200131_120207.jpg

Her er ting satt litt dummy sqammen for måling og testing på den gamle rammen som er skrotet.

2020-01-18 18.53.25.jpg

2020-01-18 18.53.37.jpg

2020-01-18 18.53.48.jpg

2020-01-18 18.54.24.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vel utstyrt verksted så da ligger forholdene til rette, blir spennende å følge :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har man vært litt produktiv i helgen. Har plukket ned bilen nesten helt. Skal bare få heist av torpedoveggen med dash og tunnell så er det klart for og løfte ut ut motor. I løpet av noen dager bør ramma gå til sandblåsing.

Har og begynt og bygge softdash torpedoveggen. Har kappet bort toppen og grovsveist inn softdash delen.

Driver og bytter fotbrønner og skal lage nye bulkhead braketter og sidepaneler. Må bare få ordnet sikkemaskinen først.

2020-02-15 16.52.16.jpg

2020-02-16 17.45.37.jpg

2020-02-16 18.01.47.jpg

2020-02-16 18.02.02.jpg

2020-02-16 18.02.50.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da er støtdemper deler og braketter ankommet og montering er smått igang.

Her litt fra framakslingen som har fått sveist på nye fjær og demperbraketter.

Den nye rammen er plukket ren og går til sandblåsning imorgen.

2020-02-18 09.26.36.jpg

2020-02-18 22.49.27.jpg

2020-02-18 22.49.55.jpg

2020-02-18 22.50.03.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått inn et par harde dager med jobbing.

Fått laget nye motorfester og girkassefster.

 

2020-02-23 15.39.39.jpg

2020-02-23 15.39.51.jpg

2020-02-23 15.40.04.jpg

2020-02-23 15.40.11.jpg

2020-02-23 15.40.21 – Kopi.jpg

2020-02-23 15.40.21.jpg

2020-02-23 15.40.31 – Kopi.jpg

2020-02-23 15.40.31.jpg

2020-02-23 17.08.55 – Kopi.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dæven steike - dette var imponerende!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har det omsider vært litt fremgang igjen på bilen.

Holder på og sveise opp torpedoveggen ferdig. Fikk byttet mesteparten av venstresiden på den men gikk såklart tom for gass fredag kveld.....

Har prøvemontert gulvet og skåret bort det som kommer iveien for girkasser og ting. Måtte til med en liten karrosseriheving for og gå klar av transferkassen. Den er forholdsvis mye større en den originale girkassen !

 

2020-03-07 16.59.58.jpg

2020-03-07 17.00.12.jpg

2020-03-07 17.00.24.jpg

2020-03-07 17.00.46.jpg

2020-03-07 17.00.50.jpg

2020-03-07 17.01.04.jpg

2020-03-07 17.01.12.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Girspaken og håndbrekket har fått plass og brakett biten for rattstamme fra P38 er laget i papp. En tur og handle litt 2mm stål imorgen så er det noen timer med jobb og ratt og pedaler henger på plass og.

2020-03-09 23.34.31.jpg

2020-03-09 23.34.41.jpg

2020-03-09 23.34.49.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedalboks i boks!

Da henger rattet på plass der skal være og abs sentralen har fått god plass.

Da mangler det litt sveising fra innsiden så er det hjørnet snart ferdig.

IMG_20200310_231845_4.jpg

IMG_20200310_232456_2.jpg

IMG_20200310_231901_8.jpg

IMG_20200310_231850_6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

#Tar av meg hatten og bøyer meg i støvet#-smilie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steike for et prosjekt! 

Og imponerende tempo, kommer du til å løfte girkassetunellen, eller bygger du om rundt håndbrekket / transfer? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min egentlige plan for girtunnellen var og bruke konsollen fra D1 300'en men det passet overhodet ikke med automatspakstellet. jeg skal prøve og se om hvordan det blir med en P38 tunnell som utgangspunkt. Inntil videre skal jeg bare tette hullene som er der og så tar jeg problemet opp igjen når jeg får inn setene og ser hvordan det blir med høyder og sånt i forhold til sitteposisjonen. Spaken kom mye høyere opp enn anntatt. jeg kommer uansett til og ta ned lengden på spaken en god del.

Må kjøre litt hardt på tempoet her . Bilen skulle egentlig være ca. klar neste uke men grunnet SVV tok ting mye lengre tid men det gjorde også at jeg fikk litt andre retninger på prosjektet til det bedre. Venter og på alle kontakter til ledningsmatte og delene til BCM'en min og fra kineserene.

Men uansett skal innerdelen av karosseriet lakkeres i påsken og da må alt være ferdig sveist med braketter som skal være sveist i karrosseri. Rammen påbegynnes lakkering nå til helgen,det tar ca 1 uke og lakkere rammen. Både den og innerkaross blir lakkert med en lakk som hete powercoat 3i1 og skal ha 4 strøk med tørking mellom hvert strøk. Da skal det bli optimal rustbeskyttelse og jeg skal ikke ha noe klin under annet enn linolje i ramma.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antar du går for godkjenning siden SVV er inne i bildet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, iknutis skrev:

Antar du går for godkjenning siden SVV er inne i bildet?

Ja, har fått forhåndsgodkjent det jeg skal gjøre med den. De har vært på besøk og sett på prosjektet og vi har diskutert fremgangsmåten.

Ble ikke så mye synlig fremgang idag. Har fått sveiset ferdig braketten til rattstammen helt og begynt og tette hull i tunnelen.

Gikk tom for sveisetråd og etter og ha ballet lenge med og få apparatet til og a 0.6 tråden jeg hadde liggende ga jeg opp for idag !

2020-03-11 22.23.30.jpg

2020-03-11 22.23.46.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da er hullene i rammen sveiset opp og den har fått sine 2 første strøk med maling.

Har og fått satt sammen begge kanalene og holder på og sveise rust i sideveggene så de kan sveises på kanalene. Håper og bli ferdig med den ene idag og den andre imorgen mens malingen på rammen tørker.

Da blir det og montering av litt braketter på ramma.

 

IMG_20200315_140848_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I over om og bli ferdig hadde jeg glemt av tectyl.Djevelens gugge som er sprøytet overalt under. Først skrape med varme og så børste med varme. Det brenner opp mesteparten av det. Etter sveising blir alt børstet med maskin og så lakkert igjen. 

IMG_20200318_112728_2.jpg

IMG_20200318_112740_9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...