Hanslr Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 Flere som har fått med seg han i England som har fått inn en BMW M57 rekkesekser i en D3? Lurer på hvordan dette hadde vært å fått godkjent her til lands. 3.0diesel med ca 190 hester burde ikke være noe problem? Lenge siden jeg fikk godkjent motorbytte i bil, men mulig det har blitt verre med åra? En pålitelig motor, som trolig går litt billigere enn TDV6. Og skremmes opp til nærmere 300 hester uten store modifiseringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) Det er forsåvidt samme motoren som kom i L322 fra 2002-2005. RRC og D1 Er jo nesten like under skallet, P38 og D2 det samme. Jeg kjenner ikke D3 og L322 så godt, men skulle ikke forundre meg at det er mye likt. Endret 12. februar 2020 av KennethA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 12. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) Var ikke klar over det. Burde jo gjøre det enda lettere. Er det den med støpejern eller alu blokk som kom i Range Rovern? Visstnok den i støpejern som er "skuddsikker". Er forholdsvis fersk på LR, så kan bare D3 Endret 12. februar 2020 av Hanslr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 D2 er bygd på samme lest som D1. D3 og L322 har ingen likheter. At forbruket skal bli mindre stiller jeg meg undrende til. Vår går fint under 0,8 liter pr mil på langkjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 12. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2020 Tenkte mest på at det kan gjøre godkjenningsprosessen lettere om man kommer med motor fra et annet LR produkt. Aldri fått min under 0,9. Men forbruket var ikke hovedgrunnen. Virker som en brukbar motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Forbruket på den motoren vil nok bli ganske lik i D3 som den er i L322. Så tipper 1,1 på mila vil bli normalen. 2,7 / D3 går nok billigere. Ser ikke fornuft i å sette den i en "moderne" bil. Alt for mye jobb med can-bus/lin-bus og moduler. Men planlegger å sette M57 i en P38 når jeg får egen garasje. Det blir nok bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Syns det såg spennande ut! 7500pund for ferdig pakke montert er ikkje avskrekkende som alternativ til 2.7 byttemotor. Men blir nok ein prosess mot vegvesenet.. satser uansett på hyppige oljeskift og snill bruk sånn at temaet forblir hypotetisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 14. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2020 6 timer siden, Erik Iversen skrev: Forbruket på den motoren vil nok bli ganske lik i D3 som den er i L322. Så tipper 1,1 på mila vil bli normalen. 2,7 / D3 går nok billigere. Ser ikke fornuft i å sette den i en "moderne" bil. Alt for mye jobb med can-bus/lin-bus og moduler. Men planlegger å sette M57 i en P38 når jeg får egen garasje. Det blir nok bra! Min går på mellom 1 og 1,1. Tydeligvis en som har klart å knekke koden på å sette den inn i D3, så da er det jo mulig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Slik jeg ser det er det en bra løsning hvis man har en D3 med havarert motor. Kan sikkert bruke en BMW-motor med litt mere pulver også. Det er jo canbus og elektronikken som er det store problemet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 16. februar 2020 Del Skrevet 16. februar 2020 Det er vel nettopp ein løsning på canbus m.m som denne karen har laga og no selge. Mulig dyrt, men neppe gratis å utvikle heller . Syns det er bra slike løysningar dukke opp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gorbys Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 Forsto det slik at det var ferdig løsning det der med motor og alt som trengs for en nøkkelferdig løsning. Er jo canbus systemet som er problemet på disse bilene, om ikke så hadde en jo kunna putta inni kva som helst. Om min hadde havarert så kunne eg egentlig tenkt meg en cummins diesel. Eller om en skulle gått for bensin, goe gamle LS v8 Biltilsynet er stort sett greie å ha med å gjøre egentlig, så lenge en spør først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.