Gå til innhold

D3 med BMW motor


Hanslr

Anbefalte innlegg

Flere som har fått med seg han i England som har fått inn en BMW M57 rekkesekser i en D3?

 

Lurer på hvordan dette hadde vært å fått godkjent her til lands. 3.0diesel med ca 190 hester burde ikke være noe problem?

Lenge siden jeg fikk godkjent motorbytte i bil, men mulig det har blitt verre med åra?

 

En pålitelig motor, som trolig går litt billigere enn TDV6. Og skremmes opp til nærmere 300 hester uten store modifiseringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsåvidt samme motoren som kom i L322 fra 2002-2005.

 

RRC og D1 Er jo nesten like under skallet, P38 og D2 det samme. Jeg kjenner ikke D3 og L322 så godt, men skulle ikke forundre meg at det er mye likt.

Endret av KennethA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke klar over det. Burde jo gjøre det enda lettere. Er det den med støpejern eller alu blokk som kom i Range Rovern? Visstnok den i støpejern som er "skuddsikker".

 

Er forholdsvis fersk på LR, så kan bare D3 :lol:

Endret av Hanslr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruket på den motoren vil nok bli ganske lik i D3 som den er i L322. Så tipper 1,1 på mila vil bli normalen. 

2,7 / D3 går nok billigere.

 

Ser ikke fornuft i å sette den i en "moderne" bil. Alt for mye jobb med can-bus/lin-bus og moduler. Men planlegger å sette M57 i en P38 når jeg får egen garasje. Det blir nok bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det såg spennande ut! 7500pund for ferdig pakke montert er ikkje avskrekkende som alternativ til 2.7 byttemotor. Men blir nok ein prosess mot vegvesenet.. satser uansett på hyppige oljeskift og snill bruk sånn at temaet forblir hypotetisk blush:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Erik Iversen skrev:

Forbruket på den motoren vil nok bli ganske lik i D3 som den er i L322. Så tipper 1,1 på mila vil bli normalen. 

2,7 / D3 går nok billigere.

 

Ser ikke fornuft i å sette den i en "moderne" bil. Alt for mye jobb med can-bus/lin-bus og moduler. Men planlegger å sette M57 i en P38 når jeg får egen garasje. Det blir nok bra! :)

Min går på mellom 1 og 1,1. 

 

Tydeligvis en som har klart å knekke koden på å sette den inn i D3, så da er det jo mulig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto det slik at det var ferdig løsning det der med motor og alt som trengs for en nøkkelferdig løsning.

Er jo canbus systemet som er problemet på disse bilene, om ikke så hadde en jo kunna putta inni kva som helst. Om min hadde havarert så kunne eg egentlig tenkt meg en cummins diesel. Eller om en skulle gått for bensin, goe gamle LS v8 :)

 

Biltilsynet er stort sett greie å ha med å gjøre egentlig, så lenge en spør først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...