Gå til innhold

Slitte dørhåndtak


nor303

Anbefalte innlegg

Driver og fikser opp bilen, og har selvfølgelig begynt å irritere meg over slitte dørhåndtak. Det som var kjøpt som en bruksbil skal helst nå se flunkene ny ut.

Og har andre opplevd det samme, eller er tidligere eiers familie født med sandpapirhender?

 

Hvis jeg skal fikse de, er jeg keen på svarte. Så hva gjør jeg med disse dørhåndtakene? Lakkere, eller sånne som taper på fra ebay, plastidip evnt folie? 

AB6A46AE-2EC1-47EC-B342-62211AC33200.jpeg

D3E3B1BB-DF22-4AFD-8F1D-549FB4926A9D.jpeg

DBF263F2-D0EB-4C49-B4CA-5046F409DC80.jpeg

0A6E11DD-25BB-44A4-925D-0C39ED308136.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk med plastikk som er utsatt for været, jeg har det samme på min 08 modell. Jeg har kjøpt Turtle Wax plastic renewer, men ikke fått testet den ut enda. Planen er å bruke det på all den slitte plastikken rundt om bilen, men du finner også nok av svarte glossy dørhåndtak i forskjellig kvalitet rundt om på nettet :)

 

https://www.thansen.no/bil/bilpleie/shampoo-og-vask/turtle-plastic-renew-300ml/n461/pn6485/?gclid=CjwKCAiAvonyBRB7EiwAadauqbgMzM0UXiiJmrezaPkU3LjQ4VwyugVj5DgEdDDmO0_b6XL_1SB61xoCk38QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, utexpedition skrev:

Typisk med plastikk som er utsatt for været, jeg har det samme på min 08 modell. Jeg har kjøpt Turtle Wax plastic renewer, men ikke fått testet den ut enda. Planen er å bruke det på all den slitte plastikken rundt om bilen, men du finner også nok av svarte glossy dørhåndtak i forskjellig kvalitet rundt om på nettet :)

 

https://www.thansen.no/bil/bilpleie/shampoo-og-vask/turtle-plastic-renew-300ml/n461/pn6485/?gclid=CjwKCAiAvonyBRB7EiwAadauqbgMzM0UXiiJmrezaPkU3LjQ4VwyugVj5DgEdDDmO0_b6XL_1SB61xoCk38QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Ja det er kanskje så enkelt at det rett og slett er været som gjør det. Start og stop knappen er like slitt så derfor begynte jeg lure på hva slags hender det var på tidligere eier;)

 

 

Disse Bling håndtakene er kun på utsiden og da får jeg ikke tatt hele håndtaket. Er kanskje folie eller plastidip som er enklest... Tror bare ikke plastidip er så glad i Prickbort når man vasker, og pleier å bruke det. Får sjekke med et folieringsfirma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du får nye dørhåndtak fra powerfuluk.com

 

Rask shipping er det derfra og. Bestillte grøftelys der på mandag og fredag kom budbilen på døra med de!

 

EDIT: Var litt kjapp i avtrekkeren der, det var deksel til dørhåndtaka de solgte. Men det blir vel bedre enn de er uansett :P

 

Endret av gorbys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gorbys skrev:

Du får nye dørhåndtak fra powerfuluk.com

 

Rask shipping er det derfra og. Bestillte grøftelys der på mandag og fredag kom budbilen på døra med de!

 

EDIT: Var litt kjapp i avtrekkeren der, det var deksel til dørhåndtaka de solgte. Men det blir vel bedre enn de er uansett :P

 

Ja, har sett på de, liker bare ikke at de har to gjennomgående "streker" på seg... Men vurderer det sterkt siden jeg skal bestille litt annet fra de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...