Gå til innhold

Koble ut varmetråder (automatikk) i frontrute


Rikerud

Anbefalte innlegg

Det ser ut som at varmetrådene i frontruta og bakruta slår seg på automatisk når det er under en viss utetemperatur.

 

Er det mulig å slå av denne automatikken?

 

Den bruker mye strøm og slår seg på når det ikke er behov. Vil heller bruke strømmen til å lade batteri enn å varme en isfri frontrute....

Endret av Rikerud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spurt om det samme i Facebook-gruppen Landroverprat. Kom vel fram at det ikke kan kobles ut.

 

En kommenterte dette: 

"Det er ikke noe problem så lenge batteri og dynamo er friskt og man kjører i mer enn 20 min. Jeg skrur alltid dette av med en gang og setter det på igjen etter ca. 30 sek. Har tatt måling ved oppstart med og uten dette på og når den starter med dette på med en gang så tar det flere min før dynamo greier å øke ladingen nok til å innhente dette, men ved å vente i ca. 30 sek så har dynamoen fått opp spenningen som har blitt brukt i starten og den greier å levere mere strøm. Det burde å vært en forsinkelse på dette men de har nok ikke tenkt så langt." 

 

Tror forøvrig grensen er rundt 3-5 pluss 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går vel kun på om dere aktiverer "hurtigfunksjonen" (den det står Max på).  Til vanlig er dette av meg bekjent. 

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, YMK skrev:

Den går vel kun på om dere aktiverer "hurtigfunksjonen" (den det står Max på).  Til vanlig er dette av meg bekjent. 

Nei, det er nok feil. Både front- og bakrutevarme kommer på uten at Max er trykket inn:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2020 den 22.49, Rikerud skrev:

Hmm... Er jo bare å skru av selv, men er en unødvendig funksjon synes jeg. Kanskje sende e-post til GAP slik at de kan legge inn en mulighet til å slå av i IIDTool?

Dette har jeg også stusset på og en mulighet til å slå det av hadde vært topp. Gravid kone som bruker bilen daglig på korte turer er ikke mottagelig for kjærlig veiledning på bilfronten fortiden, ikke ellers heller egentlig:rolleyes: Så en sånn oppdatering hadde vært helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...