Gå til innhold

Bærearm


larsenv

Anbefalte innlegg

Hei. 
 

Lekkasje på oljeforingen på nedre bærearmer fremme gir vel en indikasjon på at de bør byttes. Pluss den noget irriterende klunkingen som har vært en stund. 

Kan dette kittet anbefales? 
https://www.advancedfactors.co.uk/kit630-hd-front-lower-arms--bolt-kit-discovery-4---4-year-warranty-1339007-p.asp

 

Denne jobben resulterer i 4-hjulskontroll. Er det andre deler som bør tas samtidig for å slippe en ny 4-hjulskontroll i nær fremtid?

 

mvh

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel det som ble solgt som Meyle HD før. Anbefales av de fleste. 

 

Er det lenge siden det er gjort noe (aldri?), så skader det ikke å ta med de øvre bærearmene samtidig. Og spissingsstag/endeledd. Er snakk om under 2000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du unngå flere 4 hjuls kontroller, må du ta alt bak også.... 

Armer hjullager, bremse skjold osv.... 

 

Hvor langt er bilen gått? 

Eg byttet nylig alt foran og bak 

cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, oggioffshore skrev:

Vil du unngå flere 4 hjuls kontroller, må du ta alt bak også.... 

Armer hjullager, bremse skjold osv.... 

 

Hvor langt er bilen gått? 

Eg byttet nylig alt foran og bak 

cool

Det var da voldsomt Oggi. Mange tusen km og år siden jeg byttet fremre nedre armer pga slark i opphengskule før 4-hjuls kontroll. Hadde komplette armer liggende. Har ennå ikke byttet øvre armer foran eller noe som helst bak. Nå 206 000 km. Ganske store kostnader å ta alt bak sammenlignet med en 4-hjuls kontroll som kanskje kommer en gang i fremtida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har gått 98000km. Så den er fremdeles ung til sins. 

Har ikke merket noe bake ennå, men hører det klunker fremme. Byttet stabstag og stabfôringer fremme for en mnd siden, men de var ikke synderen. Så tenker det er nedre bærearm. Det klunker når jeg kjører i hull i veien og skarpe asfaltkanten. Også hører jeg det når jeg bremser hardt. 
 

Har igrunn mest lyst til å bare ta nedre armer, men når jeg først holder på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, larsenv skrev:

Kyllingbein er vel den som går mellom stabstaget og øvrebærearm? 
De er byttet.

Kjøpte dette kittet. 
https://www.advancedfactors.co.uk/kit641-front-anti-roll-bar-kit-discovery-4-with-meyle-hd-links-1230583-p.asp

 

Da er det nok ikke de, selv om jeg opplevde å måtte bytte de ganske raskt igjen. Ikke alle deler fra disse pusherne er like gode. Husker ikke om det var Meyle. Men er jo veldig kjapt å sjekke. 

Endret av engebo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, engebo skrev:

Det var da voldsomt Oggi. Mange tusen km og år siden jeg byttet fremre nedre armer pga slark i opphengskule før 4-hjuls kontroll. Hadde komplette armer liggende. Har ennå ikke byttet øvre armer foran eller noe som helst bak. Nå 206 000 km. Ganske store kostnader å ta alt bak sammenlignet med en 4-hjuls kontroll som kanskje kommer en gang i fremtida. 

Ikke så veldig voldsomt da... He he. 

Hadde nok ikke trengt bytte øvre fremme selv, da de gamle virket veldig lite slitt i foringer, dvs eg kunne ikke se eller legge merke til det. 

Eg tok nå alt siden det aldri har vært byttet på min. 

Rett over 200 t km 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg det slik at øvrebærearm kanskje er unødvendig å bytte. Med tanke på km-standen? 
Er mest nedre bærearm som er beskrevet rundt om på nettet. 
 

Unødvendig å bytte for å bytte om de varer 100k til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De holder sikkert til neste skift på de nedre armene. Du får ta vurderingen selv.

 

Det er noen foringer som tar mest juling, og gjerne revner etterhvert. Resten av foringene tar opp mindre bevegelse, og er derfor mindre, mer kompakt og holder lenger. Allikevel gjør de noe med kjørefølelsen til bilen når de begynner å bli eldre, uten å være utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å bytte øvre, litt fomling, inner skjerm kan med fordel taes ut, alle alu deksler må fjernes. 

eg tok lufta på belgene også, da blir alt mere bevegelig. 

Som nevnt,  med såpass ny bil, ville eg ventet med de øvre.... 

 

Det er kronglete å komme til begge endene på de øvre boltene for å skru. Den værste er vel den fremste. 

Men Du kan faktisk løsne mutter og holde igjen bolten, på mutter siden, da det er et 6kant hode som stikker ut med mutter, tror det er 8mm. 

 

Med nærmere ettertanke, så tok eg bare ut demper å belger foran. Så ble det bedre plass å tilkomst. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen justering på de øvre, såvidt eg kan vurdere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...