Gå til innhold

Vakler mellom V8 diesel og 5.0 SC


tigergutt

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt veiledning og kanskje klapp på lanken, men jeg går og sikler på en 5.0 SC RR...

Er det noen som har noen gode argumenter for eller i mot ift diesel/5.0 SC?

Endret av tigergutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva skal man si, Personlig er jeg tilhenger av bensin motor.

Dog tror jeg vel at en 5.0 SC er både adskillig dyrere i innkjøp, og nokså mye dyrere i drift pr mil.

Hvis de tingene ikke betyr noe, så er bensin førstevalg:rolleyes:

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 

 

Jeg har siklet litt selv. 5.0 sc finnes det vel ikke mange av i Norge. Da må det bli import og det tror jeg fort blir dyrt 600’ nok. Du får en flott 4.4 tdv8 for samme pris. Du må nok til utlandet for denne også. Ikke mange i Norge. Alternativt TDV8 3.6. Hvis du ikke er ute etter den syke akselerasjonen er nok TDV8 et nedre valg. 5.0 sc sliter med at føringene til registerkjede går i stykker som er en kostbar reparasjon. 
Merk at det kom en facelift i 2009 med digitalt instrumentpanel, ny navigasjon osv. 
 

tdv8 4.4 Autobiography med full skinnpakke også skinn i tak og ventilerte bakseter...... ja takk:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, MartinM skrev:

Jeg tok det for gitt at han mente L322. Da har du en forsiktig facelift i 2009

Stemmer kanskje det, men det er postet i Range Rover forum tråden beregnet for L405 MY 2013->, så tenkte Tigergutt var en som nå ville bruke litt penger på bil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4.4 tdv8 er en fin motor den. SC er jo en hakket dyrere greie, som det er solgt svært få av i Norge. Forbruket på bensin RR er jo hva det er, men om ikke det gjør noe kan det være et sprekt valg. Vær obs på at de første generasjonene l405, både TDV6 og TDV8 ikke er Euro6, men euro 5. Det vet jeg har bekymret en del i annenhåndsmarkedet, selv om det er uvisst hva eventuelle euro-regler kan medføre på kontinentet. 

Om det er brukt du kikker på så bør det være rom for litt forhanlding på 5.0SC. De er, ifølge mine kilder, tunge å flytte. Ofte priset temmelig høyt (vs 4.4tdv8 og tdv6, ikke mot nypris), så de blir ofte stående til salgs i lang tid. Er du heldig kan det fort tenkes at det er et godt kjøp å gjøre hos noen som er lei av å vente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fRRode skrev:

Du fortjener en 5,0 SC. Du er, og vil alltid være et Petrol Head.

 

(Foliert i oransje med sorte striper blir det helt perfekt)

 

Bare man spør mange nok så kommer det svaret man ønsker seg.

Takk Frode - trengte den.

 

Bil er kjøpt - brum-brum!

(Blir nok ikke tigerstriper på den...)

 

Takk til Brage også - det hjelper med felles diagnose :-)

Endret av tigergutt
Flere replikker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...