Gå til innhold

Defender td5 2002


Jumar

Anbefalte innlegg

Hei

 defenderen har begynt med noe merkelige symptomer. Den kan av og til være helt « død» dvs null strøm. Batterier ol er ok. 
 Nå nyss sa kona at det ikke var liv i den. Mulig det hadde stått lys på, så jeg koblet til lader. Når laderen ble koblet på, kom plutselig strømmen tilbake. 
 Har ingen start problemer eller andre problemer, når strømmen plutselig er tilbake. 
Noen som har tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere svarer enten start motor el generelt dårlig kontakt. 
 Alt er mørkt på bilen, og strømmen kom tilbake når jeg kun satt på laderen +-  Polen ( uten at den var koblet til mht lading) kom et klikk, så et alt fint. Høyst sannsynlig dårlig kontakt, men litt rart at ved å kun koble til lader, så løste problemet seg. 
 Vil en dårlig kontakt på starteren føre til « blackout»? har ny starter liggende, så hvis den kan gi slike symptomer, så får den vel byttes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lafterolf skrev:

Typisk for dårlig kontakt det. Følg Gautes tips.

Takker begge for svar. Man har jo en tendens til å tenke for komplisert, reler, alarm tull ol. 
 Håper jeg kan komme med fasit. Bilen har jo rullet 8000km problem fritt, og disco 4 180000, så jeg har vel oddsene mot meg fremover :-). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disco 2n er 18 år gammel og sikkert mye mer enn 8k.

D4n derimot er nesten 10 år yngre.

 

Men sjansen for problemer avhenger ofte av mekanikernes grundighet i årene som gikk.

Både rent vedlikeholdsmessig og ikke minst preventivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, gautes skrev:

Disco 2n er 18 år gammel og sikkert mye mer enn 8k.

D4n derimot er nesten 10 år yngre.

 

Men sjansen for problemer avhenger ofte av mekanikernes grundighet i årene som gikk.

Både rent vedlikeholdsmessig og ikke minst preventivt.

Pleier stort sett å kjøre linje vedlikehold. Ting byttes etter alder og ikke tilstand. Det har vel spart meg for en del. Men noen jokere kommer jo med årene:-). 
 Defenderen kjøpte jeg for et år siden, og der har det vært syndet litt, men den kommer seg
 

 Takker så mye for hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 3.2.2020 den 8.12, gautes skrev:

Nåda. Du slipper ikke unna uten å komme med fasitsvaret.

 Gikk over alle kontakter, jordinger, relé osv, samt byttet batteri på fjernkontroll til sentral lås. Mistenker mest det siste, siden det var strøm, men ingen start. Dårlig batteri gjør vel at immobilizer slår inn, og hindrer start. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...