Gå til innhold

Knirkelyd forstilling l322


MariusMorch

Anbefalte innlegg

Go morgen! 

 

TDV8en har utviklet en snodig knirkelyd. Ble først obs på den i går kveld, da jeg snudde bilen på en parkeringsplass. Knirkete bråkelyd fra forstilling. Kan minne om knirkeforingslyden som oppstår bak på disse. 

 

Bilen var lydløs på kald bil idag. Kjørte en liten tur rundt nabolaget. Vrir jeg på rattet kommer det en knirkete lyd innimellom. Men jeg kan fremprovosere den ved å gli sakte inn mot stillestående og pumpebremse. Da er plutselig lyden veldig fremtredende. Er vel ikke noe som kan lage noe særlig knirkelyd i selve demperarmen, eller tar jeg feil? Har byttet diverse foringer foran de siste to årene, men husker jo ikke helt hva i farten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legge meg under og sjekke med litt smøring etterpå for å lokalisere ulydskilden, men om opphengskule stemmer, så må jeg fikse det. 

 

Har noen en avtrekker å anbefale? Jeg har gjort dette før på bmwer, men gikk sykt lei og avtrekkerne fra Biltema var sånn passe. Men det er ti år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du stikker et lite hull i belgen på opphengskula og spruter inni noe smøring ( crc, smørefett på boks el.) og kjører en liten tur så blir det stille... en liten stund...  Noen bokser har et lengre plastrør som du stikker inn i belgen. Det trenger ikke å være noen slakke eller noe galt annet enn at det er tørt, så du kan iallefall kjøre uten at folk snur seg etter deg når du kjører over fartshumper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, IAS skrev:

Hvis du stikker et lite hull i belgen på opphengskula og spruter inni noe smøring ( crc, smørefett på boks el.) og kjører en liten tur så blir det stille... en liten stund...  Noen bokser har et lengre plastrør som du stikker inn i belgen. Det trenger ikke å være noen slakke eller noe galt annet enn at det er tørt, så du kan iallefall kjøre uten at folk snur seg etter deg når du kjører over fartshumper. 

 

Det er fint å vite, da gjør jeg det mens jeg venter på at delene kommer i posten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...