Gå til innhold

Kjørelys på tilhenger sluttet å fungere. RRS MY10 TDv8


E-Hammer

Anbefalte innlegg

Hei,
Sånn helt plutselig her en dag var markerings lysene eller kjørelys på tilhengeren helt døde. Jeg får heller ikke opp spørsmål om jeg har koblet til tilhenger som tidligere. Tåkelys, bremselys og blinklys fungerer som normalt. Sender også signal tilbake til dashbordet som viser at blinklys på tilhengere fungerer. jeg har byttet en sikring, som jeg klarte å lese meg til hadde noe med tilhenger å gjøre. Men det var ikke noe feil med denne. 

Noen tips til feilsøking? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo måle spenning ut fra tilhenger kontakten som er en god start. Eventuelt prøv med annen henger. 

Eller nevnte henger på annen bil. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk i bagasjerommet om det er noen sikringer der for tilhenger kontakten.

Nyere biler har ofte dette da det sikrer elektronikken ombord i moderskipet om noen tilkoblede frakte remedier har feil på det elektriske.

Er det på vår Disco 3 MY06. (5 eller 6 sikringer om jeg ikke husker feil.)

 

Ta en sjekk på alt det elektriske på tilhengeren.

Kan være skade på kabel fra plugg til  feste på ramme eller annet sted på kabler langs ramme til lys.

Pære med avbrent glødetråd som har landet litt krøkkete i bunn av pæren kan "kortslutte" pæren og sikringer gjør jobben de er designet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å bytte til, feks biltema sine led lykter på henger. 

De er lukket. Og man slipper lyspærer og eiring på kontakter. 

 

Selve tilhenger kontakt har eg brukt godt lag med plasti dip på selve skru koblingene inne i kontakten. 

Har enda ikke opplevd feil el symptomer på fukt. 

Og den står ute hele året i Bergens vær 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jarle F skrev:

Sjekk i bagasjerommet om det er noen sikringer der for tilhenger kontakten.

Nyere biler har ofte dette da det sikrer elektronikken ombord i moderskipet om noen tilkoblede frakte remedier har feil på det elektriske.

Er det på vår Disco 3 MY06. (5 eller 6 sikringer om jeg ikke husker feil.)

 

Ta en sjekk på alt det elektriske på tilhengeren.

Kan være skade på kabel fra plugg til  feste på ramme eller annet sted på kabler langs ramme til lys.

Pære med avbrent glødetråd som har landet litt krøkkete i bunn av pæren kan "kortslutte" pæren og sikringer gjør jobben de er designet for.

Husker du plasseringen på de. Tok en kjapp titt inn i hvor dvd spiller er, nå før vi dro på tur. Høyre side. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På D3'n mener sikringer er v bak. Rett foran lykta 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...