Gå til innhold

GPS på villspor Discovery 3


toerig

Anbefalte innlegg

Har opplevd et par ganger nå at GPS'en plutselig er fullstendig på villspor, og det med flere km. Kan være sånn en stund (flere dager på rad) før den plutselig er tilbake igjen.

 

Noen som vet hva dette kan skyldes?

 

PS! Batteriet er nytt og har masse strøm så jeg tror ikke det er den gjengangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radioskygge, reflekser +++ kan sende GPS på villspor. I tillegg er GPS alltid mindre pålitelig på begynnelsen av året her nordpå. Fikk forklart hvorfor en gang, men husker ikke årsaken nå. Før Glonass sin tid så var det derfor ekstra krevende å bedrive geocaching i nordområdene på denne tiden av året. :)

 

Om GPS fortsatt er på tulltur på tampen av februar/begynnelsen av mars, så kan du vurdere videre feilsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du feilkodeleser? Jeg har konstant feil på min og lese ut noe sånt som "signal short to ground" på feilkodene. Visstnok defekt antenne på taket. Har ikke gidda å skifte den enda, bruker stort sett google maps likevel. Er visst litt knot å ned bakerste delen av taket for å få tilgang, noen klips som jeg har lest pleier å ryke.

Endret av bstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...