Gå til innhold

Toyota Yaris, igjen... P. brems just


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Ja, da spør eg her... 

 

Utfordring med å få justert V siden på en Yaris 2004 med skive/ tromler bak. 

 

Noen som har jobbet med/ skrudd mye på disse? 

 

Etter å fulgt boka, og justert hver side bak, med det tannhjulet. 

Nye wire. 

så drar den fortsatt skeivt på venstre wire i forhold til høyre. mao, det er mere motsand i wire. Sko og stag går lett inne i trommel. 

Når  man har dradd til, og slepper brekket igjen, så går høyre wire helt tilbake, men ikke den venstre. 

Drar eg i staget/ aktuator armen i trommel, er den veldig tung å trekke tilbake. 

Men om wirene er justert helt ut inne i bilen, så går de likt begge sider. 

Ser at V wire, er festet slik under bilen, at den har to, ca 90 graders feste punkt før den går inn i trommel... innbiller meg at det må jo skape litt xtra friksjon. 

Begge hjul blir " låst" men den frir ikke ut V siden,  om eg da ikke vrir på wire festet ved selve brekket, som er " flytende"  de som har skrudd på disse, skjønner sikkert hva eg mener... 

 

Litt søndags frustrasjon...   har alltid fått til  justering på tidligere biler, inkludert D3 med samme patent.  Så her er eg på nippet til å gi opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...