Elvehundre Skrevet 18. januar 2020 Del Skrevet 18. januar 2020 Hei Hva bruker dere av forsterkede styrestag? Har skiftet parallellstaget fordi det var bøyd. Nå ser staget fra hjelpesnekka til arma ved hjulet ut som en «J». 90 foraksel. Eller RR eller Discovery 1. Snekke og hjelpesnekke som på seriebil. Er «rock-crawling» på Rudskogen stort sett en gang i måneden. Mye berg der. Tenkte å finne rørdimensjon over, tre på utsiden og sveise. Noen som har gjort dette? Er det lurt med firkantrør, blir det sterkere enn rundt rør? Ønsker alle en fin kveld hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. januar 2020 Del Skrevet 19. januar 2020 Kjøp heller flere rør i originalversjonen og bli flinkere til å lese terrenget. Kjør gjerne med komplett(e) stag i bilen. Vi hadde ofte med bakre stikkaksler, komplette styre og paralellstag på Trandum ++ i de hårde dager.. Fullt mulig å forsterke hinsides enhver mulige påkjenning , men endeledd bøyer seg ikke ut fra min erfaring.Det er litt ubehagelig når de ryker tvert av. Absolutt ingen styring. Styrearmene på Defender holder men ei på seriebilene . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 19. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2020 Hahaha Gaute. Lese terrenget. DUST!!! Ja, vennskabelig ment. Til dere andre, har kjent Gaute i 37 år og regner han som en god venn. Riktig det du skriver om reserve stag, har ekstra parallellstag stroppet til velteburet. Alltid lurt å ha med komplette stag. Men har sett annonser for forsterkede utgaver av stag, lurer på om slikt fremdeles finnes å få kjøpt? Lesing av terrenget er forresten ikke så enkelt med skjulte hindringer under 70-80 cm med vann. ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. januar 2020 Del Skrevet 19. januar 2020 Hva om du monterer en sånn skliplate under? Til paralellstag får man kjøpt en slags beskyttelse mener jeg å huske. Har aldri brukt noe sånt selv desverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 19. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2020 Kjøpte skliplate. Men fikk den ikke til å passe skikkelig. Ble ikke fornøyd med løsningen. Dessuten sklir man når man kjører fremover, må man rygge så har man fått ett anker som kan henge seg fast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. januar 2020 Del Skrevet 19. januar 2020 Og om vinteren pakker den snøen under bilen så man blir hengende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. januar 2020 Del Skrevet 19. januar 2020 Litt sleivsparking av gamle venner må jo til på VBF hvor det bare diskuteres alvorlige greier. ;-) Jeg har selv rettet, spjelket,skjøtet, sveist med batterier,slept,byttet og winchet ymse ihjelkjørt styring. Ikke minst blitt hjulpet selv. Utallige ganger . 8-/ Det bør kanskje nevnes at Vegvesenets utplasserte eiendom ufrivillig har bidratt til diverse nødreparasjoner . Siden HA spør om polstring og forsterkning kan jeg kanskje hjelpe med min erfaring med egne og andres biler. Defender ,RRc og D1. Forsterkede stag er det jeg synes mest om. (Tykt rør) Dobbeltrør og påsveiset gir ofte nesten uopprettelige knekker.Brukt uten senterføringen på . Spesielt sammen med diffguard(type innsveiset nytt lokk). Blir det stopp da i lav fart går det stort sett bra. Felles for dette er at drit og møkk ikke samler seg og sørger for rustangrep, frostskader, mm. Min favorittløsning, men ikke alltid fulgt opp. ;- P Skomakerens barn... Akebrettet hjelper diffen ved påkjørsel og ellers som drivanker som nevnt av HA. Fylles også med ymse dritt og har en lei tendens til å ruste i festebrakettene på sidene. Litt sideveis påkjenning klapper plata oppunder sideveis og MYE følgeskader oppstår. U-skinne under paralellstag funker veldig bra inntil søle, stein, snø og is fyller opp og paralellstaget bøyes i neste fulle rattutslag. Ulempe også at ytre del av staget ikke dekkes pga bevegelse ved sving. Endel , om ikke alle, RRc og D1 har jo styredemper på paralellstaget som gjør det mer utsatt for påkjenninger og dritt. Seriebiler har parallellstag bak foraksel hvor det ikke er så utsatt. Men rygger du ..... Ellers gjelder mye av det samme som for de over. MEN , polstring gjør ikke at bilen er blitt en stridsvogn. Det bør glemmes etter montering og kun fungere som skadebegrensning når fører har tygget over mer enn bilen kan klare. Mvh Gauteikkealltidmedhodetpårettplassunderkjøring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.