Gå til innhold

Tikkelyd på Td6 L322 2004modell


Manko77

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Range Rover Vogue Td6 2004 modell

 

Jeg har fått en stygg tikkelyd eller kakking fra motor. Se vedlagt video m/lyd.

 

Det ble byttet injektorer i tre omganger, (dårlig råd), først 3 stk, så 1 og til slutt 2 stk. Etter bytte av de to siste injektorene har jeg fått en stygg tikkelyd eller "kakking" fra motoren.

Det ble spekulert i ventilløftere som fikk dårlig smøring, så jeg tok en oljeservice på den, men lyden endret seg ikke nevneverdig.

 

Noen som har noe tips om hva det kommer av? Etter å ha lyttet med stetoskop høres det ut som ventilløftere, men vanskelig å si helt sikkert, da lyden forplanter seg ganske godt i rundt motoren.

Virker som lyden er mest fremtredende lengre fram i motor.

 

Tips og råd taes i mot med takk :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, lafterolf skrev:

Jeg kjenner ikke til motortypen, så dette blir skudd fra hofta.

 

Har bilen matepumpe eller vakumpumpe som står på siden av motor og er kamakseldrevet?

...Det vet jeg ikke. Jeg har byttet drivstoffpumpen som er montert under bilen, litt foran venstre bakhjul. Kan det ha noe med matingen av drivstoff å gjøre?

15 timer siden, YMK skrev:

Er dysene programmert inn korrekt?

De skal være programmert korrekt da de ble byttet av Nardo Bil her i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...