Andychap Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 Har startproblemer med en disco 2 td5. Har ett år eller mindre gammel, injektorharness, dieselregulator, tank rengjort og dieselfilter byttet for et års tid siden. Bilen gikk fint og startet lett inntil begynte å fuske mer og mer på start. Byttet dieselpumpe, bilen startet men fikk samme symptomer og problemer igjen etter et par dager. Hadde ulyd i dieselpumpe før og etter bytte. "Høy" vining. Tenning på trinn to høres ut som pumpa primer / drar luft. Ingen diesellekkasjer og eller lukt av diesel, så tenker at det ikke er slangene opp mot pumpa? Mistenker filterhuset til dieselfilteret, men ikke mulig å se noe. Er det mulig å teste/bypass eller liknende på dieselfilteret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEJ Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 Kan vel også være tetningene til dysene dette... Sist jeg byttet på min var tungstartet symptomet. En annen idiotfeil (av egen erfaring) var at ved filterbytte satt den gamle gummipakningen igjen i filterhuset uten at jeg merket det. Skrudde på nytt filter med ny pakning - dobbelt med gummipakning var ikke noen stor suksess...:-( Veldig tungstartet... JE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smedenDY Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 Kan prøve litt elektrorens i den røde kontakta inn i ECU også. Olje der kan gi bil som fusker og er tungstarta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klodrik78 Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 Jeg har en D2 som jager på tomgang. Har gravd i mange forum og ett tema som blir tatt opp støtt og stadig er tempsensoren på motoren. Kødder den kødder motoren. Kan det være noe av det samme? Har du nanocom ellerno kan du lett lese ut feil. Merk deg hvilken temp som er ute. Start bilen og les av temp på motoren. Den skal være relativ lik som ute temperatur. Koble av kontakt og start bilen. Forkjellen skal tydligvis ikke være for stor med og ute kontakt. Dem snakker om at leser den 40 farenheit feil er den defekt. Kanskje dette kan være til hjelp? Har ikke fått kjørt igang denne jobben selv for venter på en rekke deler. Men jeg anbefaler australske forum. Di har veldig mange nyttige svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 14 timer siden, JEJ skrev: Kan vel også være tetningene til dysene dette... Sist jeg byttet på min var tungstartet symptomet. En annen idiotfeil (av egen erfaring) var at ved filterbytte satt den gamle gummipakningen igjen i filterhuset uten at jeg merket det. Skrudde på nytt filter med ny pakning - dobbelt med gummipakning var ikke noen stor suksess...:-( Veldig tungstartet... JE Enig. Bytt dysetetting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andychap Skrevet 16. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2020 Tenkte prøve kjøre bypass på filteret ved å koble lavtrykk fra kjøler og pumpa inn til pumpa igjen. For å få testet om det er feil/lekkasje på filterhuset Lufteslangen tilbake til tanken tenkte jeg koble fra/plugge når jeg tester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. januar 2020 Del Skrevet 16. januar 2020 Det skal være mye lekkasje før det blir problemer når det er trykkpumpe i tanken. Hadde fødepumpen stått i motorrommet og sugd ville den sugd luft. Med trykk spruter diesel ut men det suges lite luft. Tetteringer på dysene er slitedel, så uansett ville jeg startet der. Har du kjørt lufteprosedyre før start? Om den starter lettere etter lufting tyder det på lekkasje ved dysene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andychap Skrevet 16. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2020 Injektortettingene er skiftet innenfor siste 1,5 år så tviler på at de lekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. januar 2020 Del Skrevet 17. januar 2020 Det er flere som har måttet gjør jobben omigjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEJ Skrevet 17. januar 2020 Del Skrevet 17. januar 2020 2 timer siden, gautes skrev: Det er flere som har måttet gjør jobben omigjen... Det kan jeg rekke opp hånda på :-) Måtte bytte etter 5-6 mnd da jeg ikke var nøye nok med å justere klaringa og de nye ble banka litt for hardt og begynte å lekke igjen...:-( Om ikke annet får man trening på å utføre jobben... JE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andychap Skrevet 18. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2020 Ikke det at jeg ikke vil ha medisinen. Men det er vel litt mer involvert å bytte tettinger enn å sjekke filter og et og annet før den jobben. Byttet filter i dag uten at det hjalp. Skrudde på tenningen og hørte ved filteret at det gikk luft gjennom før det ble «stille». Pumpa fortsatte å gå slik den skal Når pumpa stopper etter ca 30 sek så høres det ut som at det renner tilbake fra filteret. Som om den mister trykket. Skal det være slik? Kan den lufteventilen fuske slik at det renner rett tilbake til tanken i stedet for å gå til høytrykksdelen av pumpa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. januar 2020 Del Skrevet 18. januar 2020 Den kan henge seg opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andychap Skrevet 18. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2020 49 minutter siden, lafterolf skrev: Den kan henge seg opp. Akkurat. Har ikke pillet på disse før. Går kanskje ant å plukke disse fra hverandre og gjøre rent evt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.