Jump to content
LRforum
knikeren

Konvertering til EFI Rover 3.5

Recommended Posts

Jeg skal til å konvertere fra forgasser til EFI på min serie 2a. 

Jeg har fått tak i 2stk EFI anlegg med 2 forskjellige ecu. Hva er forskjellen på PRC 4764 og PRC 7440? 

IMG_20200113_113047.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvorfor vil du bruke Master of darkness, Lucas eget  EFI, og ikke et standalone system som Fitech, Holley Sniper  eller lignende ?

 

 

Edited by JokerS30

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutter siden, JokerS30 skrev:

Hvorfor vil du bruke Master of darkness, Lucas eget  EFI, og ikke et standalone system som Fitech, Holley Sniper  eller lignende ?

 

 

Dette er egentlig bare for morroskyld att jeg gjør det og så fikk jeg de til en slikk og ingen ting :)

Tanken er også for å se om jeg kan få den til å gå litt mer jevnt og raskere respons :) håper på å få ned forbruket litt også siden bilene er kombinert hverdagsbil :)

Lucas må jo bare settes på plass litt til tider så oppfører han seg nok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipper du vil få høyere forbruk samt høyere frekvens med problemer sammenlignet med forgasser. 3.5'n min bruker "ingenting" sammenlignet med P38'n jeg hadde og motoren går mer klokkereint.

Lucas er blitt vanskelig å holde i sjakk da det begynner å bli vanskelig å få tak i deler som luftmassemåler osv. og kunnskapen hos ekspertene begynner å bli tynnet ut. 

Jeg ville og gjort som Joker sier og montert Fitech. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er jevnt over lite problemer med Efi på Range Rover sine 3.5,  3.9 og 4.2. (litt mer på 3.5, men til gjengjeld går den billigst) Om man tar seg til til å forstå hvordan innsprøytningen virker, (selv jobber jeg med saken...;)) er den grei både å forstå og å feilsøke på. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knikern, monter boksene du har. Gjenbruk er miljøvennlig. Du får det sikkert til. 
 

Fikk også tips om andre efi-system, men måtte fort ut med 10 tusen. Og litt avansert ble det 20 tusen. Kan klø mæ mye i huet for de penga.

 

Espen, skjønner ikke den aversjonen for Lucas. Finnes mange Lucas-komponenter og -bokser som det står Bosch under når man tar av det påklistrede Lucas-merket. Mener faktisk at det står Bosch inne i boksen når du skrur uten skruene og tar av lokket på styringen til de gamle EFI. Men kan huske feil, minst 15 år siden jeg åpnet boksen.

 

ønske aill ein fin dag

hilsen 

Henry Arnfinn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutter siden, Elvehundre skrev:

Knikern, monter boksene du har. Gjenbruk er miljøvennlig. Du får det sikkert til. 
 

Fikk også tips om andre efi-system, men måtte fort ut med 10 tusen. Og litt avansert ble det 20 tusen. Kan klø mæ mye i huet for de penga.

 

Espen, skjønner ikke den aversjonen for Lucas. Finnes mange Lucas-komponenter og -bokser som det står Bosch under når man tar av det påklistrede Lucas-merket. Mener faktisk at det står Bosch inne i boksen når du skrur uten skruene og tar av lokket på styringen til de gamle EFI. Men kan huske feil, minst 15 år siden jeg åpnet boksen.

 

ønske aill ein fin dag

hilsen 

Henry Arnfinn :)

Ja det er jo viktig å få roveren miljøvennlig i disse tider :lol:

Ja jeg tenker også sånn, går det så går det. Hvis ikke så er det jo bare å konvertere tilbake til forgasserene igjen :) har jo 2 komplett lucas'er så må jo være mulig å få ett til å virke. 10-20 laken er uaktuelt å legge i det, da kan jeg jo like godt hive i større motor for den prisen :) det er jo heller ikke effekten jeg jakter etter da det er fort nok å kunne holde trafikken i 100sona i en serie 2a :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holde trafikken i 100 km/t krever ikke bare mer motor enn orginalt.

Det er noen grunner til annen drivverksutveksling på feks. Defender ,RRc , D1, m.fl. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutter siden, gautes skrev:

Holde trafikken i 100 km/t krever ikke bare mer motor enn orginalt.

Det er noen grunner til annen drivverksutveksling på feks. Defender ,RRc , D1, m.fl. 
 

Jeg vil tro att det er lt95 kassa og overdriven som gjør dette :) bilen er fantastisk å kjøre med den kassa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har hatt 3,5 l Efi siden 1987. Etter min mening er det kun en komplisert automatchocke.

 

Gir ikke mer effekt, bruker heller ikke mindre bensin enn et par gode forgassere...

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 timer siden, knikeren skrev:

Jeg vil tro att det er lt95 kassa og overdriven som gjør dette :) bilen er fantastisk å kjøre med den kassa :)


Hadde glemt du hadde byttet kasse også.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, knikeren skrev:

Hege, man kan jo ikke huske på alt :)

 

Gaute-Hege...fikk utrolig snedige bilder i hodet her :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutter siden, telindnor skrev:

 

Gaute-Hege...fikk utrolig snedige bilder i hodet her :wub:

Hehe, stavekontrollen på mobilen er like pålitelig som Lucas til tider :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...