Gå til innhold

Konvertering til EFI Rover 3.5


Anbefalte innlegg

5 minutter siden, JokerS30 skrev:

Hvorfor vil du bruke Master of darkness, Lucas eget  EFI, og ikke et standalone system som Fitech, Holley Sniper  eller lignende ?

 

 

Dette er egentlig bare for morroskyld att jeg gjør det og så fikk jeg de til en slikk og ingen ting :)

Tanken er også for å se om jeg kan få den til å gå litt mer jevnt og raskere respons :) håper på å få ned forbruket litt også siden bilene er kombinert hverdagsbil :)

Lucas må jo bare settes på plass litt til tider så oppfører han seg nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du vil få høyere forbruk samt høyere frekvens med problemer sammenlignet med forgasser. 3.5'n min bruker "ingenting" sammenlignet med P38'n jeg hadde og motoren går mer klokkereint.

Lucas er blitt vanskelig å holde i sjakk da det begynner å bli vanskelig å få tak i deler som luftmassemåler osv. og kunnskapen hos ekspertene begynner å bli tynnet ut. 

Jeg ville og gjort som Joker sier og montert Fitech. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jevnt over lite problemer med Efi på Range Rover sine 3.5,  3.9 og 4.2. (litt mer på 3.5, men til gjengjeld går den billigst) Om man tar seg til til å forstå hvordan innsprøytningen virker, (selv jobber jeg med saken...;)) er den grei både å forstå og å feilsøke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knikern, monter boksene du har. Gjenbruk er miljøvennlig. Du får det sikkert til. 
 

Fikk også tips om andre efi-system, men måtte fort ut med 10 tusen. Og litt avansert ble det 20 tusen. Kan klø mæ mye i huet for de penga.

 

Espen, skjønner ikke den aversjonen for Lucas. Finnes mange Lucas-komponenter og -bokser som det står Bosch under når man tar av det påklistrede Lucas-merket. Mener faktisk at det står Bosch inne i boksen når du skrur uten skruene og tar av lokket på styringen til de gamle EFI. Men kan huske feil, minst 15 år siden jeg åpnet boksen.

 

ønske aill ein fin dag

hilsen 

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Elvehundre skrev:

Knikern, monter boksene du har. Gjenbruk er miljøvennlig. Du får det sikkert til. 
 

Fikk også tips om andre efi-system, men måtte fort ut med 10 tusen. Og litt avansert ble det 20 tusen. Kan klø mæ mye i huet for de penga.

 

Espen, skjønner ikke den aversjonen for Lucas. Finnes mange Lucas-komponenter og -bokser som det står Bosch under når man tar av det påklistrede Lucas-merket. Mener faktisk at det står Bosch inne i boksen når du skrur uten skruene og tar av lokket på styringen til de gamle EFI. Men kan huske feil, minst 15 år siden jeg åpnet boksen.

 

ønske aill ein fin dag

hilsen 

Henry Arnfinn :)

Ja det er jo viktig å få roveren miljøvennlig i disse tider :lol:

Ja jeg tenker også sånn, går det så går det. Hvis ikke så er det jo bare å konvertere tilbake til forgasserene igjen :) har jo 2 komplett lucas'er så må jo være mulig å få ett til å virke. 10-20 laken er uaktuelt å legge i det, da kan jeg jo like godt hive i større motor for den prisen :) det er jo heller ikke effekten jeg jakter etter da det er fort nok å kunne holde trafikken i 100sona i en serie 2a :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, gautes skrev:

Holde trafikken i 100 km/t krever ikke bare mer motor enn orginalt.

Det er noen grunner til annen drivverksutveksling på feks. Defender ,RRc , D1, m.fl. 
 

Jeg vil tro att det er lt95 kassa og overdriven som gjør dette :) bilen er fantastisk å kjøre med den kassa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, knikeren skrev:

Jeg vil tro att det er lt95 kassa og overdriven som gjør dette :) bilen er fantastisk å kjøre med den kassa :)


Hadde glemt du hadde byttet kasse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...