Gå til innhold

Topper til Rover V8 ønskes


Roar Moslet

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Jeg har gått på en utfordring på 4.2l jeg har satt inn i OneTen min, den ene toppen var "vindskeiv"

 

Ønsker å få kjøpt meg to gode topper fra 3.5/3.9/4.2/4.0/4.6 gjerne stage 1, 2,eller 3 hvis noen har.

Foretrekker 10 hulls 28cc topper fra nyere 4.0/4.6, men gode topper fra de eldre 14 hulls 36cc er helt greit det å hvis de er helt plan og i god stand.

 

Har fått to helt fine topper av LafteRolf, de kommer mest sannsynlig fra en tidlig 3.9 RR,  så de har dessverre puls air hul i seg. Puls air er et tidlig egr system, som er slik at det er et lite rør i fra eksosporten og inn i innsuget. Dette kan blendes med noen skruer, evt sveising, men de vil ikke bli helt optimale pga hullet i eksosporten.

 

Grunnen til at jeg vil ha topper fra de nyere motorene, fra 96, er at jeg mest sannsynlig kommer til å bruke kompositt pakning, og da vil kompresjonen bli litt lavere hvis jeg ikke koster på meg å få høvlet av 14 hulls toppene.

 

Roar

Mob 90781931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei, dessverre.

Har som sagt fått to gratis av Lafte, de var uten ventiler og med puls-air hull.

Har tatt i bruk den ene, flyttet over, slipt inn ventilene fra min bøyde topp, og fikk til slutt hjelp av Kari på ShipOHoy tak i blendeskruer(5/8 bsf, etc6474).

Fått i hop slik at jeg kan kjøre, men ikke helt slik jeg vil ha det.

 

Så...jeg er fortsatt ute etter topper ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

hørte terje nevnte at du var på leit ja

 

Har topper liggende.

 

har aldri vært prøvd i mitt eie.

kjøpte en delemotor for noen år siden der toppene skal visstnok være planet da sandmo jobbet på motoren

 

 

Endret av RagnaRn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...