Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en Defender 90 Td5 gått 287 000 km på hånden. 

Ramme grei, mulig svak bakre uteligger

dører greie, torpedovegg fin
Litt lei av og kjøre fransk dagligbil - komfortabel, men flaut.

 

Hva bør man ta av vedlikehold når man kjøper en Defender med 300 000?

Kosmetisk holder man utenom. 
 

Takk :)

 

Endret av f-r-lars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, avhengig av hva som er gjort fra før, bør du påregne at ABSOLUTT ALT av bevegelige deler vil trenge utbedring eller utbytting i "nær " framtid.
Hjullager, clutch, bremser, mellomaksler, styringsdetaljer, alt av elkomponenter som dynamo, starter, vifter osv er slitedeler, og avhengig av hvor mye det er gjort på disse komponentene fra før, må du regne med  at det aller meste kan skje.

Jeg ville vurdert tilstanden på den aktuelle bilen, å bedømme den basert på bare kilometerstand, blir litt vanskelig.

Min Toyota er snart kjørt det samme, og jeg er forberedt på at ALT kan skje. Har dog vært pinlig nøye med ettersyn og vedlikehold hele veien, så jeg forventer ikkenoe store greier, men jeg forventer likevel at ABSOLUTT ALT kan skje, og antagelig  vil gjøre det, før eller senere !

Jeg har hatt fler Defendere selv, og vil vel helt seriøst påstå at Toyotaen har en .... ehm, litt annen byggekvalitet, så det skjer neppe MINDRE uventede greier på en Defender som er kjørt såvidt langt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, f-r-lars skrev:

Alt bevegelig er nok en god regel... burde vel da komme langt med ca 40 000kr i deler . 
også oppgradere gradvis som man står der langs veien :)

ehm - jeg har litt uklart for å forstå hva du mener.

Å bytte en originaldel, som KAN funke 3-500 000km, med en bedriten ettermarkedsdel, til 200kr, tror jeg neppe gir vesentlig oppgradert driftssikkerhet.
Jeg ville sagt 2,5 ganger prisen du nevner, for gjøre en god oppgradering.

Radiator, slanger, bremsemaster, hva med bremserør og slanger, osv osv osv.
Problemet med en midtlivsoppgradering, er at det hjelper så sørgelig lite å ta " litt ".


Det hjelper ikke om "noen deler " blir " litt bedre " , ingen kjede er som kjent sterkere enn det svakeste leddet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det kanskje bra at selger har bestemt seg for å ikke selge .  :(
 

men litt og litt er dog noe de fleste gjør pga økonomien.  Optimalt med «alt» men ikke alltid gjennomførbart. :) Så da er man igang med runddansen 
 

Endret av f-r-lars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...