f-r-lars Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 (endret) Har en Defender 90 Td5 gått 287 000 km på hånden. Ramme grei, mulig svak bakre uteligger dører greie, torpedovegg fin Litt lei av og kjøre fransk dagligbil - komfortabel, men flaut. Hva bør man ta av vedlikehold når man kjøper en Defender med 300 000? Kosmetisk holder man utenom. Takk Endret 11. januar 2020 av f-r-lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 tja, avhengig av hva som er gjort fra før, bør du påregne at ABSOLUTT ALT av bevegelige deler vil trenge utbedring eller utbytting i "nær " framtid. Hjullager, clutch, bremser, mellomaksler, styringsdetaljer, alt av elkomponenter som dynamo, starter, vifter osv er slitedeler, og avhengig av hvor mye det er gjort på disse komponentene fra før, må du regne med at det aller meste kan skje. Jeg ville vurdert tilstanden på den aktuelle bilen, å bedømme den basert på bare kilometerstand, blir litt vanskelig. Min Toyota er snart kjørt det samme, og jeg er forberedt på at ALT kan skje. Har dog vært pinlig nøye med ettersyn og vedlikehold hele veien, så jeg forventer ikkenoe store greier, men jeg forventer likevel at ABSOLUTT ALT kan skje, og antagelig vil gjøre det, før eller senere ! Jeg har hatt fler Defendere selv, og vil vel helt seriøst påstå at Toyotaen har en .... ehm, litt annen byggekvalitet, så det skjer neppe MINDRE uventede greier på en Defender som er kjørt såvidt langt..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
f-r-lars Skrevet 11. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2020 (endret) Alt bevegelig er nok en god regel... burde vel da komme langt med ca 40 000kr i deler . også oppgradere gradvis som man står der langs veien Endret 11. januar 2020 av f-r-lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 2 timer siden, f-r-lars skrev: Alt bevegelig er nok en god regel... burde vel da komme langt med ca 40 000kr i deler . også oppgradere gradvis som man står der langs veien ehm - jeg har litt uklart for å forstå hva du mener. Å bytte en originaldel, som KAN funke 3-500 000km, med en bedriten ettermarkedsdel, til 200kr, tror jeg neppe gir vesentlig oppgradert driftssikkerhet. Jeg ville sagt 2,5 ganger prisen du nevner, for gjøre en god oppgradering. Radiator, slanger, bremsemaster, hva med bremserør og slanger, osv osv osv. Problemet med en midtlivsoppgradering, er at det hjelper så sørgelig lite å ta " litt ". Det hjelper ikke om "noen deler " blir " litt bedre " , ingen kjede er som kjent sterkere enn det svakeste leddet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
f-r-lars Skrevet 12. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2020 (endret) Da var det kanskje bra at selger har bestemt seg for å ikke selge . men litt og litt er dog noe de fleste gjør pga økonomien. Optimalt med «alt» men ikke alltid gjennomførbart. Så da er man igang med runddansen Endret 12. januar 2020 av f-r-lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.