Gå til innhold

Kabelsko - hvor kjøpe


JokerS30

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvor folk kjøper kabelsko jeg ?
Før hadde Biltema 50pakk med de mest vanlige kabelskoene. Så ble pakkene juster til 25stk pr pakke, og nå sist jeg skulle "fylle på lageret " var det ytterligere redusert til max 10stk pr pakke. 

I tillegg var prisen omtrent som den gamle prisen på 50pakker, og som ikke det var dårlig nok gjort, var kvaliteten endret, til noen ubrukelige greier med veldig hard, sprø plast.

Jeg kjøpte 2-3-5 pakker, men ble egentlig mest misfornøyd. Jeg har to sånne tenger som krever "rett moment " for å løse ut, så det er neppe tanga som er problemet. Den ene kommer fra Biltema, den andre er jeg mer usikker hvor kommer fra.
Har de andre gubbdagisene bedre utvalg i kvalitetskabelsko til greie priser, eller bør jeg se på Ebay eller tilsvarende steder ?

Wüerth, Tools osv har sikkert, men de bruker ta seg godt betalt om man ikke har noen rabattavtaler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt samme problemet - biltema sin kvalitet er rett og slett for dårlig på kabelsko. Det samme gjelder det jeg har funnet hos mange andre som bilxtra, Jula osv osv.

 

Og de profesjonelle leverandørene skal ha temmelig godt betalt.

 

Selv har jeg endt opp med å bestille inn fra England - Auto electric supplies har et greit utvalg, greie priser, og jeg er fornøyd med kvaliteten. Men det lønner seg natulrig nok å bestille en grei mende i slengen for å økonomiere frakt og andre morsomme gebyrer.

 

De har også mye andre hurtigkoblingsdeler som er kjekt om man fikser litt på gamle kjøretøy.

 

https://www.autoelectricsupplies.co.uk/

 

-Camarogeddon

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vidar S skrev:

liker sjøl best uisolerte kabelsko hvor halsen på kabelskoen rulles inn i kabelen .....

'link til bilde av sko og verktøy ?
Du må da uten unntak isolere med krympestrømpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle Volvoer, VW og andre hadde alltid rullepressede kabelsko. Sitter som hønn.

b_---_07_fl_tegning_1.jpg

 

055810-Tang_m.jpg

Billig, helt grei tang fra wurth

 

Om det er behov for å sette på krympestrømpe eller ikke avhenger av hvor den brukes. Står kabelsko i et rele vil de ha nok plass rundt. vanligvis pleier jeg å sett på strømpe på halsen uansett

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Vidar her - rullepress (eller M-press) kabelsko er definitivt å foretrekke framfor normale isolerte (selv om de også har sine bruksområder.

 

Om du ønsker å bygge egne hurtigplugger, skikkelige releholdere etc, så er det jo kun rullepress som gjelder.

 

og de løsner IKKE. ingen tvil der.

 

Abiko sine produkter er kjempebra - har brukt mye av dem i profesjonell sammenheng, men for menigmann er de ikke lette å handle. Eskene er jo på 100 eller 200 stk, og selges normalt bare via elektrogrossister...

Endret av Camarogeddon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...