Gå til innhold

VINTERTREFF OG ÅRSMØTE PÅ FLATVOLLEN, Avdeling Øst, 6-8 MARS 2020


Olecash

Anbefalte innlegg

Samme koselige treff, - ny lokasjon!

Det tradisjonelle vintertreffet er i år flyttet fra Åstjern, og avdeling Øst har med dette gleden av å invitere dere til Flatvollen Gjestehytte, som ligger i Buskerud (Eller Viken da!) fylke, rett Nord for Haglebu. Hytta ligger på toppen av fjellovergangen mellom Hallingdal og Eggedal.

 

Flatvollen ligger på 900 moh. og kan by på flott fjellutsikt og en fantastisk natur! Skiløypene strekker seg milevis rett utenfor hyttedøra, og Haglebu Skisenter ligger bare 3 km unna!

 

Flatvollen er opprinnelig en gammel seter, men er nå en selvbetjent hytte med 34 sengeplasser, hvor sengene er fordelt på små og store rom! Det er fra 2 til 4 senger på hvert rom. Det er god plass utenfor hytta for de som ønsker å sove i medbrakt telt, lavvo, taktelt eller liknende.

 

Alle sengene har dyne og pute, og kjøkkenet er utstyrt med dekketøy og kjøkkenutstyr så alle får laget den maten de ønsker. Ta med frokost, lunsj og middag til fredag selv, samt sengetøy. Nærmeste butikk er i Eggedal som er ca 20 km unna. Lørdagens middag spiser vi sammen og staben lager en stor gryte med noe godt. Det er usikkert om vi har kapasitet til å ta hensyn til matallergier eller spesialdietter, så det er selvfølgelig helt frivillig å «bli med» på gryta.

 

Denne helgen skal vi kose oss med fyr på peisen, sosialt samvær og mye hyttekos, både for store og små.

 

Adressen er:

Flatvollen Gjestehytte

Fv 211

3539 Flå

 

Koordinater:

60.373050 ᵒN

009.182600 ᵒE

Hytta ligger inntil Fv 211, og er veldig lett å finne! Det vil også bli skiltet ved hytta.

 

 

Foreløpig program:

Fredag:

Fra kl 17.00    Oppmøte og innkvartering

 

Lørdag

Kl 11.00          Forhåpentligvis Whitelaning hvis forhold tillater det

Ca kl 13.00     Tilbake fra kjøretur

13.00-16.00    Muligheter for skitur og uteaktiviteter

Kl 16.00          Årsmøte Norsk Land Roverklubb avd. Øst.

Kl 20.00          Felles middag

 

Søndag:

Hjemreise

 

Påmelding:

https://forms.gle/hoeW1qNFCfgZwPur9

Påmeldingen er bindende siden vi har et begrenset antall sengeplasser inne.

 

Priser:

Medlemmer:

Treffavgift per bil: kr 100,-

Overnatting inne: kr 150,- pr seng.

Lørdagsgryte: kr 150,- pr pers (50,- for småspiste barn)

Overnatting ute koster ingenting!

 

Ikke-Medlemmer:

Treffavgift pr bil: kr 250,-

Overnatting inne: kr 300,- pr seng

Lørdagsgryte: kr 150,- pr pers (50,- for småspiste barn)

Overnatting ute koster ingenting!

VEL MØTT TIL ET KOSELIG VINTERTREFF!

 
   

Flatvollen Bygning.jpg

Flatvollen Oversiktsbilde.jpg

Flatvollen Posisjon.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er begrenset med sengeplasser inne så her gjelder først til mølla for å sikre inneplass. (Vi ser på alternativer med å få til flere sengeplasser inne hvis det blir mange påmeldte..)

pr. nå så er det ca. 75% av sengeplassene som er reservert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det er mulighet for strøm :)

Ta med skjøteledninger selv.

Siden dette ikke er en campingplass, men en turisthytte, er det ikke ubegrenset med strøm.

Måtehold må utvises på grunn av sikringer ;)

 

Vi vet ikke helt hvor stor parkeringsplassen er, men vi prøver å skvise inn så mange biler og vogner vi kan. Utleierne sa de skulle brøyte den så stor som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen bilder på nettet, den inngjerda tomta rundt stua er et drøyt mål, sånn ca. Men det ser ut som det er en parkeringsplass for noen biler utenfor gjerdet også. Smør 4x4 spaken som Gaute sier, og ta med spade og slepetau så blir dette bare moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringsplassen utenfor gjerdet blir brukt av folk som skal ut å gå i skiløypene som starter ved Flatvollen, så den pleier å være full på dagtid.

Stine og jeg reiser opp helga før treffet for å se på forholdene og få nøkkel.

Så da kommer det nok litt nøyere info etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsmøtet 2020

Innkalling til årsmøtet har blitt publisert på nlrk.no

På medlemssidene vil du også finne årsmøtepapirene etter innlogging.

 

https://www.nlrk.no/?artID=1765&navB=1

 

Har du noen innspill til styret eller noen gode idéer, ta sendt det inn til ostlandet@nlrk.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tett opp til treffet kan jeg melde meg på, og fremdeles få mat? 

Jeg har jo i utgangspunktet ikke noen Land Rover for vinterbruk, men i år er det heller ikke mye til vinter. Om det ikke plutselig kommer mer vinter kan det hende vi tar med lavvoen og kommer en tur, men jeg må altså se an yr.no og føret før jeg bestemmer meg, samme uke som treffet er. 

Alternativet er jo å komme med en menneskebil, men det vet jeg ikke helt om er noe alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har vi vært på Flatvollen, eller, utenfor da..

På grunn av misforståelser mellom oss og utleier kom vi oss ikke inn for å sjekke hvordan det er med strøm og lignende.

De som trenger strøm får ta med seg noen skjøteledninger, så ser vi hva vi får til ;)

 

Det er ganske mye snø på plassen. 1-1,5 meter og 2 meter brøytekanter, så vi må nok holde oss innafor den plassen som er brøyta :P

Vi kunne ønska oss litt større parkering, men vi får spille litt Tetris så skal vi nok få plass til alle.

Vi har jo vært bortskjemt med parkeringa på Åstjern!

 

Ellers har vi kjørt litt rundt å sjekka veier.

De fleste var dessverre vinterstengt...

(Ikke kjør bil i skiløypa. osv.)

Så det ser ut som om whitelaning utgår :(

Ski/ake forholdene er derimot utmerkede, så ta med det du har av utstyr.

Vi ordner som vanlig bål/grill til pølsene til lunsj på lørdag :D

 

OBS!

For de av dere som kjører AT/MT dekk.

Veien er ikke salta mellom Øvre Eggedal og Bromma.

Det er isdekke med føykesnø over. Farlig glatt!

 

Minner om at årsmøtet er kl 16. Ikke kl 17 som det står på NLRK kalenderen alle har hengende hjemme.

 

Gleder oss til å se dere alle neste helg.

Vel møtt til avd. Øst. første treff i 2020 :D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om årsmøtet og vintertreffet til helgen. 

 

Kommenter her eller send en mail til ostlandet@nlrk.no hvis du ønsker å være med på middagen. påmeldingsfrist torsdag ettermiddag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om fruen og jeg meldte oss på til middagen også.

Så tar den en gang til for å være sikker.

I verste fall blir det 4 porsjoner.

 

Gleder meg

Gautestorspiser

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...