Gå til innhold

Ukurante dekkdimensjoner/seriebil


øivind

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg prøver å erstatte et ødelagt cooper discoverer 235/85-16 m+s dekk med et nytt.

dette viser seg å være umulig(ser det ut til). Ikke bare er merket vanskelig å få kjøpt i Norge, men selve dimensjonen (235/85-16) er også nesten helt utgått. 
Hva gjør jeg? Må jeg bytte alle dekkene mine, og i så fall til hvilken dimensjon?

takknemlig for tips

 

øivind

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dekket heter cooper discoverer m+s. Som jeg skrev innledningsvis. Dimensjonen er 235/85 r16 mao et vinterdekk.

bilgummifirmaene sier til meg at dette er en dimensjon de ikke ligger inne med på lager. Norgesdekk som er importør har ikke flere og får heller ikke fler før neste sesong.

Da hjelper det meg lite at det finnes «svært mye å velge i» dersom min dimensjon ikke finnes

 

Er det noen som vet om noe, trenger et dekk kan klare meg med brukt om nødvendig

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Det er mulig at akkurat det dekket du er ute etter ikke lenger finnes, men dimensjonen er helt kurant.

 

Se f.eks. på: www.dekkonline.com

 

De har 42 forskjellige..........både sommer og vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms er en merking som nesten alle dekk har. Det er ikke en vinterdekkmerking, det hentyder til at dekket er et helårsdekk.

 

Cooper har svært mange utgaver av mønster med denne merkingen. Ta et bilde av mønstertypen så vil du nok få konkrete tips.

 

Din leverandør har sikkert ikke dekket, og de vil sikkert ikke satse på et snevert marked, med denne dimensjonen er veldig kurant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På finn dukker din modell opp med jevne mellomrom også, så lagre et søk på feks 235 85 16 eller discoverer ms el. 

Jeg byttet ut tilsvarende fire stk som du har med fem stk. Michelin latitude cross 235 85 16 - meget fornøyd til mitt bruk, som er asfalt, pluss oljegrus en sjelden gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel dagens versjon av standard Cooper discoverer dekk.

https://www.johncraddockltd.co.uk/2358516cat3-2358516r.html

 

men som alle andre dekkprodusenter endrer de vel mindre ting en gang i blant for å ha oppgraderte egenskaper.  Tror ikke du finner noen dekktyper som er de samme over flere år lengre desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2020 den 14.33, lafterolf skrev:

Ms er en merking som nesten alle dekk har. Det er ikke en vinterdekkmerking, det hentyder til at dekket er et helårsdekk.

 

Cooper har svært mange utgaver av mønster med denne merkingen. Ta et bilde av mønstertypen så vil du nok få konkrete tips.

 

Din leverandør har sikkert ikke dekket, og de vil sikkert ikke satse på et snevert marked, med denne dimensjonen er veldig kurant. 


m+s står vel for mud and snow. 
poenget er at jeg har tre flotte dekk med pigger av denne typen. Trenger et nytt, med pigger selvf. . Det lar seg ikke oppdrive før neste høst.
 

18 timer siden, Bamse_bra skrev:


du fant dekket mitt, tak for hjelpen og takk til alle for tips

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...