Dan Skrevet 6. januar 2020 Del Skrevet 6. januar 2020 Egentlig såkalt ny motor, 1år men den begynte å drikke kjølevæske i sommer og etterhvert røyk pakning mellom olje Vannpumpa kosta 18 timer og 28000 Nå er vi i gang igjen men om det er samme feil vet jeg ikke Ser ingen tegn til lekkasje Noen smarte hoder her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 6. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2020 Ps bruker ikke olje og olja er fin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 6. januar 2020 Del Skrevet 6. januar 2020 Hvis det ikke lekker kjølevæske ut må det jo lekke kjølevæske inn i sylinderne. Du kan jo ta ut en og en av pluggene og sjekke tilstanden på disse. Hvis du har en lekkasje vil sannsynligvis pluggene være helt rene etter som kjølevæske vasker sylinderen. Ta også en trykktest av kjølesystemet. Kan jo lekke fra f.eks valley pan gasket og da kan kjølevæske fordampe. Kan være vanskelig å finne. Begynn med det enkle Lykke til Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 6. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2020 13 timer siden, MartinM skrev: Hvis det ikke lekker kjølevæske ut må det jo lekke kjølevæske inn i sylinderne. Du kan jo ta ut en og en av pluggene og sjekke tilstanden på disse. Hvis du har en lekkasje vil sannsynligvis pluggene være helt rene etter som kjølevæske vasker sylinderen. Ta også en trykktest av kjølesystemet. Kan jo lekke fra f.eks valley pan gasket og da kan kjølevæske fordampe. Kan være vanskelig å finne. Begynn med det enkle Lykke til Martin Takker må jo få orden på denne kjærra snart Men går lotto'n inn blir det nok ny defender ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 30. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2020 På 6.1.2020 den 8.00, MartinM skrev: Hvis det ikke lekker kjølevæske ut må det jo lekke kjølevæske inn i sylinderne. Du kan jo ta ut en og en av pluggene og sjekke tilstanden på disse. Hvis du har en lekkasje vil sannsynligvis pluggene være helt rene etter som kjølevæske vasker sylinderen. Ta også en trykktest av kjølesystemet. Kan jo lekke fra f.eks valley pan gasket og da kan kjølevæske fordampe. Kan være vanskelig å finne. Begynn med det enkle Lykke til Martin Det er vakum når jeg skrur av beholderen til kjølevæska og det lekker ikke jevnt hele tiden, men ligner litt på forløpet til at pakningen mellom olje vannbumpa røyk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Lekker det kjølevæske inn i sylinder lekker det også kompresjonsluft andre veien. Da blir det et helsikes trykk og temperatur og motoren koker på sekundet. Byttet du radiator? Fjern deksel/plast og sjekk lekkasje umiddelbart etter kjøring. Da er trykket fremdeles høyt og små lekkasjer kan oppdages. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Invester i en trykktester. https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/bensinkanner/jerrykanne-2000033120?gclid=EAIaIQobChMI5Jjikeyr5wIVCMqyCh1LowA1EAQYASABEgJ-xfD_BwE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Prøv å skifte lokket på ekspansjonstanken til kjølevæsken med ett nytt Genuine Lr lokk. Gjør en skikkelig lufte prosess. Hjelper ikke dette, er det nok dessverre topp pakninger / valley gasket som må skiftes og topper avrettes. Det er ikke dyrt, bare mye jobb - Dyrt på verksted dessverre .. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Sprekk i sylindervegg blir ikke nevnt,ser jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 43 minutter siden, gautes skrev: Sprekk i sylindervegg blir ikke nevnt,ser jeg. Det er liksom det du absolutt ikke ønsker, Dan har jo en ny motor, antar derfor at den er med topphatt sylinder foringer som i stor grad eliminerer dette problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 30. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2020 6 minutter siden, Brage skrev: Det er liksom det du absolutt ikke ønsker, Dan har jo en ny motor, antar derfor at den er med topphatt sylinder foringer som i stor grad eliminerer dette problemet. Stemmer det, og toppakningen burde holdt tett, neste gang kjøper jeg motor i deler å skrur sjøl, mye rimeligere og da vet jeg hva jeg får Denne metall klumpen har kosta litt for mye penger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 1. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2020 På 30.1.2020 den 22.48, Brage skrev: Det er liksom det du absolutt ikke ønsker, Dan har jo en ny motor, antar derfor at den er med topphatt sylinder foringer som i stor grad eliminerer dette problemet. Blir skifte av toppakning hjelp?? Fått tilbud fra strømmen 28000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Har du trykksatt systemet for å finne lekkasjer? Koker motoren? På 30.1.2020 den 20.00, Brage skrev: Prøv å skifte lokket på ekspansjonstanken til kjølevæsken med ett nytt Genuine Lr lokk. Gjør en skikkelig lufte prosess. Hjelper ikke dette, er det nok dessverre topp pakninger / valley gasket som må skiftes og topper avrettes. Det er ikke dyrt, bare mye jobb - Dyrt på verksted dessverre .. Mvh Brage Burde ikke motoren fosskoke om det er kompresjonslekkasje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 1. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2020 15 minutter siden, lafterolf skrev: Har du trykksatt systemet for å finne lekkasjer? Koker motoren? Burde ikke motoren fosskoke om det er kompresjonslekkasje? Ser lekkasje mellom topp blokk venstre side fører Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Om det lekker rett ut kan pakning være defekt, men på en nyoverhalt motor synes jeg det lukter litt merkelig. På 30.1.2020 den 23.00, Dan skrev: Stemmer det, og toppakningen burde holdt tett, neste gang kjøper jeg motor i deler å skrur sjøl, mye rimeligere og da vet jeg hva jeg får Denne metall klumpen har kosta litt for mye penger Kan du skru en hel motor selv bytter du toppakningen selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 På 30.1.2020 den 18.28, gautes skrev: Invester i en trykktester. https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/bensinkanner/jerrykanne-2000033120?gclid=EAIaIQobChMI5Jjikeyr5wIVCMqyCh1LowA1EAQYASABEgJ-xfD_BwE https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/motorverktoy/kjolevaskeverktoy/trykktestersett-for-radiator-2000020967 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Hei Dan, det er som sagt ikke spesielt vanskelig å skifte topp pakninger på D2 V8, det ligger også ute en YouTube video fra britisk Atlantis som tar deg gjennom hele prosessen.Du trenger pakninger og små deler for Max 2-3 tusen kroner. Så dette burde du bare prøve selv. Må toppene planes, så gjør motorsevice i Halden dette for ca 1000 kr toppen. Det er litt skru arbeide, derfor blir det dyrt på verksted. Skal man ha Rover V8, så er dette en jobb man må lære seg, for den kommer. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 2. februar 2020 Del Skrevet 2. februar 2020 Lønner seg vel å bruke ARP pinnebolter i stedet for de originale strekkboltene da disse gir seg over tid. Redd jeg må gjøre samme jobben selv snart. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 2. februar 2020 Del Skrevet 2. februar 2020 3 minutter siden, MartinM skrev: Lønner seg vel å bruke ARP pinnebolter i stedet for de originale strekkboltene Ja absolutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 3. februar 2020 Del Skrevet 3. februar 2020 På 1.2.2020 den 13.07, Brage skrev: det ligger også ute en YouTube video Atlantic British skulle det være Her er linken Disco 2 V8 head gasket ( topp pakninger ) Del 1:https://www.youtube.com/watch?v=KLftjCd1RcE&t=135s Del 2:https://www.youtube.com/watch?v=AmgrkdNCmbY&t=1010s Tar du deg tid til å se disse 2 videoene burde du være godt forberedt til å klare en slik jobb. Nøyaktig Torque meter må du ha. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 4. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2020 På 3.2.2020 den 9.14, Brage skrev: Atlantic British skulle det være Her er linken Disco 2 V8 head gasket ( topp pakninger ) Del 1:https://www.youtube.com/watch?v=KLftjCd1RcE&t=135s Del 2:https://www.youtube.com/watch?v=AmgrkdNCmbY&t=1010s Tar du deg tid til å se disse 2 videoene burde du være godt forberedt til å klare en slik jobb. Nøyaktig Torque meter må du ha. Mvh Brage Som småbarns pappa for 2 gutter og en til på vei og 54 år er fritid hobby fremmed ord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.