jjada Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Har akkurat byttet motor i D2 (TD5). Får ikke start på den. M+S og nødblink blinker om kapp når jeg vrir om tenningen. Startmotoren sviver som bare det, dette gjelder både med ECU fra donorbil og den originale. Nanocom får ikke kontakt med ECU på noen av ECU-ene, men kommer inn på BCU og annet. Startsperre og alarm skal fra før være deaktivert i BCU-en. Originalmotor er 15p (med ettermontert 10p topp og 15p dyser). Donormotor er 10p. Anbefales det å bruke ECU fra donorbilen ? Vil bilen kunne startes med original ECU, selv om dyser ikke er programmert inn ? Må jeg programmere noe for å bruke annen motor (og ECU) enn original ? (håper i såfall dette skal gjøres i BCU siden jeg ikke får kontakt med ECU) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Har du plugget i kontakten på svinghjulsensor? Lett å glemme. Har du dyser og ecu som opprinnelig sto i bilen eller kommer dette fra annen bil? Ecu fra donorbil må programeres mot BCU for å virke. Bruk orginal ecu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jjada Skrevet 3. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2020 37 minutter siden, lafterolf skrev: Har du plugget i kontakten på svinghjulsensor? Lett å glemme. Ja. Glemte denne ved et tidligere girkasseskift, så denne gang husket jeg den. Har du dyser og ecu som opprinnelig sto i bilen eller kommer dette fra annen bil? Dysene følger motor fra annen bil. Ecu fra donorbil må programeres mot BCU for å virke. Bruk orginal ecu. Får ikke kontakt med ECU, men kommer inn i BCU Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Tror alarmen må kopieres mens den orginale ecu-en står i bilen og deretter legges inn på ny ecu. Men dette har jeg liten erfaring med. Om du bruker orginal ecu og dyser burde den gå klokkerent mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir Tore Simonsen Skrevet 4. januar 2020 Del Skrevet 4. januar 2020 Jeg tror du bør starte med å finne frem koblingsskjema og multimeter for å sjekke hvorfor nanocom ikke får kontakt med ECU. Ledningsbrudd, kortslutning til jord, korrosjon på jordingspunkt etc. Har ikke koblingsskjemaet i hodet, men normalt vil en ECU ha både strømforsyning og jord fra flere pinner i kontakten og alle er nødvendig for at alt skal fungere riktig. Mål spenningsfall under drift der det er mulig, ohmmeteret er upålitelig i kretser som er designet for å transportere litt strøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jjada Skrevet 4. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2020 Fikk start i dag Liten bagatell var årsaken. Hadde hatt løs den bryteren som henger på torpedoveggen som skal stoppe motor ved velt. Trykte ned bryteren og vipps så virket alt. Deilig følelse når man finner feilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir Tore Simonsen Skrevet 4. januar 2020 Del Skrevet 4. januar 2020 Får nanocom kontakt med ECU nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jjada Skrevet 5. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2020 1 time siden, Geir Tore Simonsen skrev: Får nanocom kontakt med ECU nå? Ja, fikk kontakt med en gang jeg hadde trykket inn bryteren. M+S og nødblink sluttet også å blinke, så greit å ha den bryteren i tankene hvis en slik feil skulle oppstå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.