Gå til innhold

Bilelektrisk


Steinbukk 58

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har peiling på bytte av halogen tåkelykter til led. Har en Mercedes ML 164 som jeg skal bytte tåkelys på. Det står H 7 pærer i nå.

Har fått led lykter fra Ebay slvfølgelig fra Kina som jeg har prøvd å koble. Det følger med 2 bokser som jeg mener er ballast. Men for å koble lys til er det kun en liten boks som det skal kobles til eksisterende ledning som går til H 7 lykten. Det går ikke. Bilen har et system som gjør at når jeg svinger til høyre eller venstre, så blir det lys i tåkelysene. Derfor de nye ledlysene må kobles til hver sin kurs. Nå har jeg prøvd å få lys i de nye ledlyktene men uansett hva jeg gjør ,får jeg ikke lys i lyktene. Noen som har en ide her?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Steinbukk58

 

Velkommen til lr-forumet. Her får man god hjelp om det meste. Kan ikke hjelpe deg nå med el-spørsmålet ditt, men midt i januar treffer jeg kompiser som har satt inn LED-lykter i Suzuki, husker de kludret litt. Men husker ikke hva. Mener det var noe med en ledning som skulle kobles til et annet sted enn det bruksanvisningen sa.

 

Selv om dette er et «Prosjekt» kunne tråden også vært lagt på Bilelektrisk under Teknisk litt lengre nede på forumet. Lettere å finne tilbake til da. Og lettere å søke opp.

 

Ønsker alle en fin dag og et godt nytt år

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LED i Halogen innsatser er ikke lov.  Gir stryk på PKK.  Men det visste du sikkert.

"Ballasten" er ganske sikkert en motstand som skal sitte i parallell med LED pæren.  Siden du skal kunne bruke lysene uavhengig av hverandre må du ha en til.  Lett å finne på eBay eller norske forhandlere av lysutstyr.  Av en eller annen grunn kaller de det for CAN BUS ettellerannet selv om det ikke har en tøddel med CAN-bus å gjøre...

Noe slikt f.eks.  https://www.ebay.com/itm/H7-Car-LED-Load-Resistor-CAN-Bus-CANBus-Decoder-Error-Free-Canceller-Adapter-2x/293185943256?hash=item44433e76d8:g:BUkAAOSwRNpdUZx5

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, aageaassved skrev:

kansje duskulle prøvd ett Mercedes forum istede

 

Enig , men lite hjelp å få der ifølge et par bekjente med ......

Han ser nok lyset snart etter litt hjelp fra  oss på VBF og skaffer seg ordentlig ekvipasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...