Stig Skrevet 30. desember 2019 Del Skrevet 30. desember 2019 Har hatt ute girkassen på min 2004 Td4 for å skifte slavesylinder. Etter å ha fått alt på plass igjen, så har jeg nå bare 5. gir og revers. Er det noen som vet hvor de fire andre girene kan ha blitt av? Girskiftemekanismen ser normal ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 5. januar 2020 Del Skrevet 5. januar 2020 Uff... Har dessverre ikke peil, men om du ikke får svar her så prøv i den generelle delen av forumet, så kanskje noen fler ser tråden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 6. januar 2020 Del Skrevet 6. januar 2020 Du har ikke vridd velgeren nede på kassa feil ved montering? Altså at kassa står i 1 gir, og stanga inni bilen i 5 (eller motsatt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 6. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2020 Nei, den er ikke rørt. Den skal egentlig tas av for at man skal få ut girkassa, men den satt så hardt fast at vi ikke fikk løsnet den. Fikk allikevel ut girkassa ved å vri og vende på den. Vi brukte en del gladvold på den for å prøve og løsne den, så jeg mistenker at noe kan ha blitt skadet inni girkassa av dette... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 17. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2020 Brukte helgen på å skifte girkasse. Fikk tak i en brukt fra bilopphuggeri til 2.500,- Nå har jeg igjen fem gir og revers. Nå gjenstår bare å få luftet clutchen ordentlig. Noen gode tips her? Har ikke fått det ordentlig til, fremdeles litt luft igjen for jeg må stadig pumpe med pedalen for at clutchen skal virke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 18. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2020 Ingen som kan lufte clutch og har lyst til å dele noen tips? Har prøvd både med (lavt) trykk og presse bremseveske fra luftenippel, og vanlig metode med å pumpe med pedalen mens man åpner og lukker luftenippelen. Virker som om at av og til når pedalen løftes helt opp, så "glipper" den over på en måte og dropper helt til bunns. Straks jeg løfter den, virker den igjen!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 The piston in the master cylinder does not go to the bottom when you press the clutch on a TD4 and so air can remain. Removing the carpet is getting it closer to the bottom, but full travel is prevented by the pushrod shape. Best to remove the master, remove the pushrod, compress the piston fully whilst bleeding - air gone !! I have lengthened my push rod by 5mm to solve problem permanently. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 18. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2020 Det høres fornuftig ut. Skal prøve dette. Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 Mener å huske dette var løsningen. Mener også at den selvjusteringen på clutchpedalen må resettes. Har den dødd, vil også symptomet ditt stemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 24. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2020 Nå har jeg god clutch igjen. Det viste seg at den nye hovedsylinderen ikke var slik den skulle være! Monterte den gamle inn igjen, og clutchen er god som gull igjen. Trengte ikke lufte engang! Da har jeg altså fått en ny del med en defekt. Og ikke bare det, toleransene på koblingen var også dårlig. Måtte bruke hjemmesnekret verktøy for å tvinge den på plass. Pluggen var altså i tykkeste laget. Så mye for "quality aftermarket"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.