Gå til innhold

Discovery 3, juletre


utexpedition

Anbefalte innlegg

Dette er mitt første innlegg på forumet og jeg har en rekke spørsmål 

 

Jeg har en Discovery 3 som jeg kjøpte sommeren 2018 og fikk ganske fort de typiske problemene med hdc fault og at den gikk i nødmodus, dette problemet var ganske sporadisk, kunne kjøre på 500km og ingenting skjedde, men jeg kunne også kjøre 5 minutter til butikken og lampene begynte å lyse og etter en stund så var problemet borte. 

 

Nå har jeg fått en litt mer kinkig situasjon som jeg forstår at jeg ikke finner ut av uten diagnoseverktøy, så jeg lurte på om noen her hadde noe erfaring med denne: https://diagnosebutikken.no/produkt/bildiagnose/land-rover/icarsoft-lr-2-feilkodeleser-jaguar-land-rover jeg ser de fleste her har iidtool, men det blir litt for mye for lommeboka akkurat nå. 

 

Installerte ekstralys rett før jul og etter en liten stund så får jeg opp følgende : suspension fault, transmission fault, engine fault. Bilen går i nødmodus og får opp max 30mph.

Jeg regner med at det er noe med det elektriske, men hva aner jeg ikke.

Bilen sliter med å heve seg på venstre foran. 

 

I dag tidlig når jeg skulle på jobb så fikk jeg ikke liv i bilen, det var noe strøm, men ikke nok til å få i gang motoren

 

Jeg regner med at det er problemer med batteriet/noen sikringer

All hjelp tas gledelig i mot

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den klassiske ryggelysbryteren! 

Er vel noen i traktene dine som har kodeleser som fungerer vil jeg tro. 

Google brake light switch eller ryggelusbryter discovery og range rover sport og se om det ligner på dine feil. 

Jeg har en ny bryter liggende her i bærum om du behøver en kjapt, alt jeg vil ha er en ny en når du får bestilt en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres også ut som den enda mer klassiske lite-strøm-på-batteriet "feilen". D3 er følsom for lite strøm, og reagerer på det med alle mulige rare feilkoder. Sørg for å få ladet batteriet fullt (evnt. etter å ha byttet batteri hvis du tror det kan være dårlig), og få slettet feilkoder. De feilkodene som dukker opp etter det er sannsynligvis reelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger. 

 

Dagen i går endte med at jeg dro og kjøpte denne franskmannen: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=163698516 som bil nr 2 for å komme meg til og fra jobb. 

Skal få ladet/byttet batteriet så kommer jeg tilbake til dere med en oppdatering

 

Godt nytt år!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir flink med å lade batteriene, nå når du har den franskmannen... 

Det kan være vanskelig å diagnosere hvis du ikke får "live" - verdier på delvis defekt egr, jeg vet ikke om icarsoften gjør slikt

Lykke til med det nye året 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri og dynamo er aktuelle ting å sjekke ut - men du treng tilgang til diagnoseutstyr. IID tool sin store styrke er mulighet til å endre oppsett og bra support frå leverandør som forstår desse bilane. Erfart dette sjølv. Den du lenker til bør kunne lese av feilkode og vil hjelpe deg på veg i feilsøkinga. Ein plass må du iallefall begynne, og ein billeg feilkodeleser KAN fungere. Har du ikkje råd til IID no, tipper eg verksted for feilsøking utgår også. Då må du iallefall låne deg ein kodelesar. Feilsøk systematisk sjølv, ein god del feil kjem frå kabelbrot/ irr i kontakter, det tidkrevande (eller dyre) er å finne dei. 

D3 er ikkje så komplisert som alle skal ha det til. Og eg har ingen teknisk bakgrunn :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...