Gå til innhold

TD5 Injector feil..?


GlennB

Anbefalte innlegg

Hei! Har den 02 Defender110  td5 som plutselig ikke vil gå ordentlig. Virker som den ikke går på alle sylindre. Ble da ikke Elvedalen på meg.. Fikk hentet en foxwell diagnose på jobben og fikk opp: 
injector 1 peak charge long og 
injector 1 open circuit 
Etter litt googling virker det som wiring til dysene kan ha fått olje inntrenging og  ø må byttes. 
Noen som har vært borti noe lignende? 
Og er det noe sted som ordner deler nå i romjula?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du trenger ny "wiring loom". Td5 er en avansert pumpedysemotor der forstøvingen av drivstoffet inn i sylindrene skjer ved hjelp av piezoelektriske materialer og elektriske signaler fra "hjernen" til motoren eller ECU som det kalles,. Kontakten mellom dysene og ECU skjer gjennom "wiring loom". Den har en konstruksjonssvakhet siden den ser et drivstofftrykk på 4 bar der dysene er mens det er atmosfæretrykk der ECU befinner seg. Det er to blå O-ringer nær dysene som skal holde 4-bartrykket inne. Disse er ikke laget av godt nok materiale til å funke i 20 år+. Det gjør at diesel kryper ned langs ledningene til ECU. ECU liker ikke diesel. Plugg ut multikontakten på ECU (under passasjersetet foran) og se om. det er olje/diesel i kontaktoverflatene. Hvis ja - bestill ny "wiring loom" hos EWS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...