Lord Rover Skrevet 20. desember 2019 Del Skrevet 20. desember 2019 Ser nå at jeg må gå fra kjeks- og tilbake til stål-cappings i bakvogna på min 300 Tdi. Noen som veit hvor jeg bør handle (Paddocks har ikke) og har noen gode tips? Er det galva som gjelder? Vil også bytte ut trekk i taket samtidig og trenger tips til det også, først og fremst hvor jeg bør handle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. desember 2019 Del Skrevet 20. desember 2019 (endret) Galva er eneste som holder. Best holdbarhet får du ved å finne brukte cappings fra seriebil. Taktrekk dør av flere ting. Skader,forurensning og fukt. Ikke glem å sjekke taklekkasjer ogutbedre dem før nytt trekk monteres. Endret 20. desember 2019 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 22. desember 2019 Del Skrevet 22. desember 2019 Vet ikke om du har 9å eller 110. Men F. Eks https://www.sp-4x4.com/LR019162G_defender_body_capping_amn710760_p/lr019162g.htm De hadde ikke galv da jeg kjøpte der, så jeg sandblåst og galvaniserte selv. Kunne jeg kjøpt ferdig galv hadde jeg lett gjort det, for det var en langdryg affære og kronglete å komme til inni. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pesto_trader Skrevet 22. desember 2019 Del Skrevet 22. desember 2019 På 20.12.2019 den 15.30, gautes skrev: Galva er eneste som holder. Best holdbarhet får du ved å finne brukte cappings fra seriebil. Taktrekk dør av flere ting. Skader,forurensning og fukt. Ikke glem å sjekke taklekkasjer ogutbedre dem før nytt trekk monteres. Mine originale cappings har holdt i 15 år og holder nok en del år til. Eller? Tror på vask og polering, spesielt i vinterhalvåret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. desember 2019 Del Skrevet 22. desember 2019 Så lenge lakken holder går det bra. Taksider som gnisser på cappings er vel første steg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole Martin Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 På 20.12.2019 den 15.30, gautes skrev: Galva er eneste som holder. Best holdbarhet får du ved å finne brukte cappings fra seriebil. Taktrekk dør av flere ting. Skader,forurensning og fukt. Ikke glem å sjekke taklekkasjer ogutbedre dem før nytt trekk monteres. Gaute hva er grunnen til at cappings fra seriebil varer lenger ? Høyere sink innhold i galvaniseringen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 Cappings fra Defender er ikke galvaniserte. Eller, de første på åttitallet var det inntill noen plutselig fant ut de ikke rustet, så kuttet de ut galvanisering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 8 timer siden, Ole Martin skrev: Gaute hva er grunnen til at cappings fra seriebil varer lenger ? Høyere sink innhold i galvaniseringen ? Sannsynligvis. Ikke ekspert på området men galving,fornilkling,landbruksstål,++ fra eldre tider holder nesten evig. Vi lever i en verden der bruk og kast er mottoet til produsentene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole Martin Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 1 time siden, gautes skrev: Sannsynligvis. Ikke ekspert på området men galving,fornilkling,landbruksstål,++ fra eldre tider holder nesten evig. Vi lever i en verden der bruk og kast er mottoet til produsentene. Ja nettop derfor jeg er litt nølende til og kjøpe nye når de gamle kan galves på nytt. Man bør ikke kjøpe nytt hele tiden jeg tittet litt på prisene på nye og det forundrer meg ikke om det blir billigere og galvanisere de gamle på nytt. Vel og merke vis jeg sandblåser de selv,men mer jobb blir det jo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 Når du demonterer de gamle er jeg redd du finner at endel stål mangler . Ihvertfall i følge cappingskjøpere jeg har hatt innom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 Det er verdt å kjøpe nye kontra å sandblåse. I allefall om du har så dårlig utstyr som jeg brukte. Tok evigheter å få det bra. Vanskelig å komme til inne i hulrom på capoingen. Og da fester ikke sinken seg om du ikke får vekk alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole Martin Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 51 minutter siden, gautes skrev: Når du demonterer de gamle er jeg redd du finner at endel stål mangler . Ihvertfall i følge cappingskjøpere jeg har hatt innom. Ok er du grei og skriker ut om du kommer over et sett. Du holder vell fortsatt på du Det er jo ikke noe hast med og få byttet de. 2 timer siden, Ivers skrev: Det er verdt å kjøpe nye kontra å sandblåse. I allefall om du har så dårlig utstyr som jeg brukte. Tok evigheter å få det bra. Vanskelig å komme til inne i hulrom på capoingen. Og da fester ikke sinken seg om du ikke får vekk alt. Vi har sandblåser som er innom jobben og blåser båter og lektere så tenkte jeg skulle stikke de til han, men ruster de innvendig? trodde bare de var gnisning etter sidevegger og på utsiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 Tvers gjennom og rundt kanten ruster det fort vekk hvis det er angrep utenfra. Skal prøve å ha deg i bakhodet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole Martin Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 5 minutter siden, gautes skrev: Tvers gjennom og rundt kanten ruster det fort vekk hvis det er angrep utenfra. Skal prøve å ha deg i bakhodet. supert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.