Gå til innhold

Vurderer og bytte/selge Santanaen


telindnor

Anbefalte innlegg

Huff... :wacko:

Jeg har altfor mange biler, blant annet...og jeg har ikke råd til og holde alt dette i gang. Da må det prioriteringer til, og det er kjipt, men en erkjennelse av fakta. 

Jeg er veldig glad i Santanaen, men den fyller ikke helt ut en "må ha" funksjon. I tillegg er det en ikkeveteran, ergo er forsikring og veiavgift noe jeg må få unna/redusert. Driftsutgiftene på denne har vært minimale. Men 2 nye sett med dekk, ett sett med felg, Ifor W kapell etc har kostet, og sånn skal det være med hobbybiler. Jeg har lett etter en Camper til å ha bakpå, det hadde, tror jeg, denne taklet veldig fint, da den laster et drøyt tonn pluss. 

Jeg drømmer fortsatt om å oppleve ulike biler, det er litt av det jeg drives av, og av den grunn må jeg ikke sitte med alt..altfor lenge. 

Nå drømmer jeg om en kabriolet, en liten kjekk sak, veteran, eller kanskje en 107" seriebil, eller noe litt småsportslig. Altså nødvendigvis ikke bare LR..

Hvis noen der ute tenker det samme som meg, MÅ ikke lenger ha xxx i nevnte kategorier, men kunne tenke meg en Santana, så gi meg en tilbakemelding, PM eller nitti5nitti11923

 

I går kveld...min favoritt på tur i Telemarken

20191219_185059.jpg

 

Fra i sommer på tur til Folldal..

20190807_160522.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ABS.

Pris er vanskelig. Forrige eier ønsket 70 k. Jeg har kostet på den endel, ca 15-20k...

2,8 Iveco diesel. Bobilmotoren til Iveco, 125hk. Kan enkelt tunes til 160 med mapping, 3500kr.

Gått nå 60k

"Ingen" rust, ingen lekkasjer, går på ca literen pr mil

Nylig EU godkjent. 

Deler fåes hos Santanamotors i UK. Der finnes det aller meste. John er svært behjelpelig med alt..

 

Som alltid legger jeg den foreløpig kun ut her.

 

En av grunnene til salg er som noen har fått med seg, registrering av D1 nå rett på nyåret, og etterhvert RRCen jeg holder på med.

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai! Terje da! Det hadde vært gårdsbil det. Ikke trenger den sveises heller blush 

Håper den går til noen som setter pris på den, husker jeg kikket lenge og vel på den andre som var til salgs på Finn. 
Som med deg, skal det bli flere biler her må det være veteran :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Krukhaug77 skrev:

Hvordan er varmeapparatet i den? Likeens som på Defender eller bedre?

 

Det blåser veldig godt fra apparatet, med god temperatur. Men det er en bil laget for varmere strøk virker det som. Det som kommer opp på ruta burde det vært mere blås i. Det samme ned på bena. Det blåser til gjengjeld veldig bra på sideruter og ut i kupeen. 

 

Fikk også et spørsmål ang hva jeg betaler i forsikring, men det husker jeg ikke i farta. (Jobber ikke med å finne det heller nå før jul, beklager det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen er interessert, er det fint med en tilbakemelding. Hadde vært fint om den ble i miljøet.

Men, ryktet går om at jeg skal selge, og i morgen kommer en kar for å se på den. Aner ikke hvem han er, eller hvor han har hørt ryktet om salg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stig-RRune skrev:

Bytte mot en Dansk Ex-mil pick-up? -83 mod Serie 3 109, bygd som oneton . 
Prosjekt:rolleyes: 
 

Litt penger også;-)


Ønsker meg noe jeg ikke har, eller har opplevd før..

Med to seriebiler i garasjen p.t, faller ikke din inn på ønskelisten er jeg redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til en KTM 690 oppi planet der mon tro....er ikke så mye større enn en Honda 250...tror jeg om det er det som står på planet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, KjellB skrev:

Er det plass til en KTM 690 oppi planet der mon tro....er ikke så mye større enn en Honda 250...tror jeg om det er det som står på planet?

 

Hei

Det aner jeg ikke. Men vi kan bytte, så slipper du å lure mer. Jeg drømmer om 690.

Og ja, det er en CRF250L. Men den går inn med "skohorn" asso. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte den med bilen og Honda n da :-) 690 n min er bygd opp som Rally med ekstra tanker, Evo2 ++++ :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, KjellB skrev:

Bytte den med bilen og Honda n da :-) 690 n min er bygd opp som Rally med ekstra tanker, Evo2 ++++ :-) :-)

 

Hmmm. Hørtes tøft ut. Bilde?

Jeg kan nok ikke bytte bort Hondaen...til kona. Ville blitt kaldkvelt da.

Min 990 avd derimot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, telindnor skrev:

 

Hmmm. Hørtes tøft ut. Bilde?

Jeg kan nok ikke bytte bort Hondaen...til kona. Ville blitt kaldkvelt da.

Min 990 avd derimot :)

 Hehe tror nok det holder med 1200 GSA, 850 GSA (fruens)690 n og Thunderbirden :-)

IMG_2797.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...