Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå kjenner jeg en på en smule frustrasjon over denne ugreie trangen jeg har til å kjøre LR ...:mellow:

Har nettopp fått igjen bilen etter motorbytte på verksted. Fabrikkoverhalt, og gjenbruk av det som var mulig etter at festet til oljepumpa røyk...

 

Lykkelig etter å ha fått igjen bilen, og et stykke på vei til å glemme det sekssiffrede beløpet det kostet, fikk jeg etter en liten uke så problemet med at systemet med instrument og konsoll/gps slår seg av, for så å slå seg på igjen. Full rulle med nødblink, umulig å starte et stykke tid, før ting er på plass igjen.

 

Har fått lest av diagnose, men feilkoder har jo forholdsvis liten verdi når koden u0155 tydeligvis betyr at du bør sjekke alt - lysbrytere, pærer, bremser, kabelsystem, lodding i instrumentpanel, ut med setene, matter osv... Ufattelig mye folk har prøvd for å finne ut av dette.

 

Meldingen i displayet er altså Vehicle Fault - System Shutting Down, og diagnosen viser at det er noe med CANBUS, feilkode u0155. Har gått over å sjekket alle multikontakter (vi finner) både for irr og evt. ikke fult koblet sammen.

 

Lurer derfor på om noen av dere glupe LR-hoder med litt mer overskudd og pågangsmot enn det jeg kjenner på nå har noen gode innspill til hvordan en kan gripe dette an. Jeg står fast, verksted klør seg i hodet...

 

På førehand, takkar.

 

Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk jordingspunkta.  Vet om en som hadde trøbbel med canbus`en. 

Måling på canbus, viste ok. Det var altså et jordingspungt som var løst.

Sjekk punktene inne i cupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...