Gå til innhold

Defa motorvarmer RR Sport tdv8 mod 2007


ValentineUlf

Anbefalte innlegg

Jeg har montert Defas løsning for TDV8 med pumpe og slangevarmer med 550 W element. Ved utetemeratur på ca 0 grader blir motortempraturen omkring 30 grader etter ca 10 timer om jeg husker riktig.  Etter 3 timer ca 23 grader. Tror dette ble målt med bilen i (luftig) garasje.

 

Fant et bilde av installasjonen. Pumpen er på bildet under oljepåfyllingslokket, og varmeelementet er til høyre for lokket. Strømforsyning til pumpen er rett til venstre for bremsevæskebeholderen, batterilader er til venstre for strømforyningen. Lagde en brakett for å montere delene på plassen til ekstrabatteriet. Lagde også en brakett for å holde pumpen i fast i riktig posisjon. Denne braketten er festet i braketten for dieselvarmeren.

 

IMG_20170114_135634.jpg

Endret av Skogsvei
La inn bilde og tekst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant igjen temperaturmålingene jeg i sin tid gjorde med IR-termometer på installasjonen over:

 

0 t  3 grader

1 t 15 grader

2 t 21 grader

3 t 25 grader

4 t 28 grader

10 t 32 grader

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...