Gå til innhold

DynoCat 10w-40 motorolje til Serie bil


Eirik Joa

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å bruke Dynocat motorolje på eldre Landrover?

Det er få som leverer 10w-40 mineralolje lenger å tenkte derfor å bruke denne oljen på min 2.25 Diesel.

 

Dette står det om oljen på Dynocat sine sider www.dynocat.no 

Supreme Classic GT 10W-40 anbefales spesielt i amerikanske, europeiske og japanske bensinmotorer (inkludert restaurerte) fra 1960-1990 der en SAE grad 10W-30, 10W-40 el. 15W-40 originalt er anbefalt. I tillegg vil den også gi utmerket ytelse i bensin- og lette diesel-motorer produsert fram til ca. 1994. Spesielt formulert med høy viskositet ved arbeids-temperatur for å gi jevn og pen gange i eldre motorer.

Endret av Eirik Joa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, gautes skrev:

Ikke glad i syntetolje på eldre motorer

 

Ops Nei, dette var kun bilde lime feil, den skulle være mineralsk, ville heller ikke valgt syntetisk på en slik eldre bil

 

Sånn skulle det være:6d5e063d-9830-4a44-bdb7-e19946c00f9c_1.d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, robertsoevik skrev:

Har brukt DynoCat supreme Classic på 1977 RR i seks syv år nå. 

Ja Dynocat er også bra, tenker kanskje bare at det er enklere å få tak på Castrol oljen for den enkelte siden Mekonomen selger det merket.

Jeg bruker Castrol på min Range Rover V8, men der syntetisk, Den er jo nesten ny:D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...