Gå til innhold

Godkjenning av vinsj disco3.... Hjelp!!!!


runebelune

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har fått anmerkning på at vinsjen ikke står i vognkortet. Er en 2006 modell som ble levert med warn vinsj originalt slik jeg har blitt fortalt, så har fått godkjent denne i EU kontroll i mange år, men i år sa det stopp hos NAF. 

 

jeg sliter med å få tak i papirer på dette og Landrover Norge svarer ikke på henvendelser heller. Snakket med de bilen ble kjøpt av, men dette selskapet har blitt kjøpt og de har ikke tilgang til 13 år gamle dokumenter. Har sett igjennom det som er synlige deler og finner ikke noe nummer stemplet i noe som helst. 
 

noen som har peiling på hva jeg må gjøre? Har funnet monteringsanvisningen på Land Rover sine sider, og bilder av biler med denne vinsjen på som f.eks G4 modellene. 
http://media.disco3.co.uk/ownerinfo/VUB501471_L319-320 Winch Kit VUB501471.pdf

 

 

noen som har et slikt TUV dokument jeg kan få låne:) kopi av? Hjelp...!!!

Endret av runebelune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vinsjen montert på en måte som bryter med kjøretøyforskriften? 

 

Stikker den utenfor støtfanger og gjør bilen lengre, og bilens lengde i vognkort er feil?

 

Eller har den skarpe kanter?

 

Kanskje vekten er så stor at bilens totalvekt blir for liten?

 

Om ikke må du spørre hva som gjør den lovstridig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den stikker utenfor slik som på bilder av G4, 15cm isj. 
den er beskyttet av en skinnhette som er original også, bak hetta er det jo noen skarpe kanter vil jeg tro. 

hva som er krav for montering har jeg ikke peiling på :)

 

bare gått beskjed at jeg må ha med meg dokumentasjon, men har ingen ting.... og er redd for at den ikke blir godkjent (uten å vite hva de ser etter...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med utskrift av originalt montert utstyr og gjerne med signatur/stempel fra en lr butikk/verksted? Det holdt når jeg skulle bevise rammenummer på min gamle D2.

 

Motorpool som hjalp meg den gang men du bor kanskje ikke i nærheten...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dette var ettermontert men kanskje de har fått det godkjent før det ble levert. landreas her på forumet har vinsj på sin og tror den er original. Kanskje han har det i vognkortet også!

 

Litt av noen lys de satte på taket!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, runebelune skrev:

den stikker utenfor slik som på bilder av G4, 15cm isj. 

 

Det er dette som er "problemet", det betyr at bilens totale lengde er forandret. Siden det er original montering brukt av Landrover burde det være mulig å få den godkjent, dog forlanger de kanskje at du viser delenummer som stemmer med Landrover sitt originale delenummer. 

Synes selvfølgelig at Landrover Norge burde kunne gi deg hjelp. Den vinsjen står nå oppført som originalt tilbehør( accessories ) til bilen.

Kanskje du få hjelp fra Lr.direct, famous four, rimmerbros eller noen av de store engelske - de selger alle denne vinsj pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...