Simo Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 Hei, Skal hente min første D4 (2012) denne uken, og har muligheten til å plukke opp noen nye dekk på veien. Vil 285/60r18 subbe noen plass? Hvilke dekkstr har dere erfaringer med som passer på 18 toms felger? Felgene har ET30 Vil 265/60r18 være et bedre alternativ? evt andre størrelser... Mvh Sindre, ny i LR Forum! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 Litt usikker på innpresset- men flere her har 285/65-18 på D3. Krever at du flytter en kabelbunt som ligger på utsiden av venstre rammevange ved fremhjulet. Jeg byttet ut 285 med 265, og synes det var et bedre valg. Noen vil også argumentere for, hva om du mister luft? Altså ramler ned på bumpstops. Har din D4, 18 toms hjul allerede? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simo Skrevet 9. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2019 Takk for svar. Har 20 toms på både vinter og sommer, men er planen å bytte ut sommerfelger med noe litt røffere utseende. Ser for meg Tuffant sin stålfelger eller Black Rhino Arsenal alufelger. Disse er begge 18x8. Er det bedre valg pga flere ting enn at det krever noe modifisering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 Finnes en del på nett om dette fra amerikanske og australske forum: https://www.google.com/search?rlz=1C1GCEU_noNO822NO823&biw=1536&bih=754&ei=F5buXfG4MYWprgTI14LYBQ&q=land+rover+discovery+4+285%2F60-18&oq=land+rover+discovery+4+285%2F60-18 Målet der er ofte å få størst mulig klaring men man må ikke har gigantiske hjul for å få til det på D3/D4. Større AT/MT dekk gir ofte mer støy og ikke nødvendigvis bedre kjøreegenskaper. Hvis du ønsker større omkrets enn +5% så kan det være du bør vurdere å heve den litt også. Flere måter å gjøre dette på men viktigste er nok å ta en forstillingskontroll etterpå så de nye dekkene ikke slites skjevt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simo Skrevet 9. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2019 Ja har lest litt, men prøvd meg mest på søk her inne. Takk for linken. Vet at det vil støye mer enn vanlig, men det må man vel bare leve med om man går for AT eller MT dekk. Må lide litt for sjønnheten?! ;) Hvilke erfaringer har dere med å løfte D4? Hvis vi ser bort fra at hjulene må justeres etter heving, er det andre konsekvenser av heving? Ser Johnson Rods (2,5in lift) er populært i statene, men finner så mye info at det er vanskelig å ta stilling til hva som er å stole på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 Tror du skal kunne heve med iidtool også. både midlertidig og permanent, men er ikke 100% sikker. De boksene som lurer fjæringen skal fungere bra også. Søk etter landreas sin D3 så finner du bilder av hevet D3 (anitas fra mudstuff, men finnes et nytt merke også) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discokongen Skrevet 9. desember 2019 Del Skrevet 9. desember 2019 8 timer siden, Simo skrev: Hei, Skal hente min første D4 (2012) denne uken, og har muligheten til å plukke opp noen nye dekk på veien. Vil 285/60r18 subbe noen plass? Hvilke dekkstr har dere erfaringer med som passer på 18 toms felger? Felgene har ET30 Vil 265/60r18 være et bedre alternativ? evt andre størrelser... Mvh Sindre, ny i LR Forum! Det vil høyst sannsynlig subbe litt i gitte situasjoner med 285/60-18, men det går nok bra! se hva Tuff ant skrivet om fitment : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Håper det er bare veier der du skal kjøre, for nevnte dekk er elendig vinterdekk. Det er riktignok hull for pigging, men gummiblanding og mangel på seiping gjør dekket livsfarlig på snøføre. Særlig kramsnø. Og ja. Jeg har prøvd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simo Skrevet 10. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2019 Se der ja! Den tabellen var bra! planen var å ha de som sommerdekk, så ikke store planer om å ha de på vinter. Men heller ikke mange dagene i året det er snø i Stavanger. Heller is om det er noe. Har dere erfaringer med andre dekk med røft utseende som kan anbefales? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Om du seiper dem vil de bli veldig mye bedre. I Stavanger kan de sikkert greie seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 @Simo Personlig storfornøyd med GG AT3. BFG er jo også et veldig trygt valg vel. AT3 er et allterrain dekk, vet ikke hva STT maxx karakteriseres som.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simo Skrevet 10. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2019 Hørt at AT3 er et veldig bra dekk, men personlig synes jeg de er litt kjedelige i utseende, om det er lov å si. Vet at det bør velges dekk som er best mulig, men håper å finne en middelvei. Ikke helt ubrukelig, men tøffe. Tenkt på BFG AT også, men hørt at det ikke anbefales å sleipe disse. (Kan være vanskelig?) Erfaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Trodde bfg var ideelle å seipe? Kanskje bare Mud som er ideell.. spør dekkmesteren din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Ser det er masse sammenligninger mellom ST maxx og KO2 og at st maxx omtales som AT dekk en del steder selv om de nok ligger mellom AT og MT. Hvis du skal ha så grovt mønster så kan du sikkert inkludere andre MT dekk i sammenligningen Personlig ville jeg heller gått for litt smalere men høyere dekk som ikke subber alt for mye. Med heving og understells-beskyttelse så er D3/D4 rå i terrenget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simo Skrevet 10. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2019 Blir spennende, skal hente bilen i morgen! Andre tips til en førstegangskjøper? Den har fulgt service intervaller og reg reim er byttet sammen med det som følger med. den er ikke understellsbehandlet siden 1 2014. Bør jeg få kjørt en ny runde? Lanolin? Med iidtool får man satt hevingen på egen nivå? F. Eks 2 tommer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Skal du heve bilen MÅ du ha firehjulskontroll for å justere inn alle vinkler. Før du kjøper noe som helst, kjør bilen inn til feks Nardo bil på helsjekk. Veldig greit med solid kontroll av bilen før spøkelser dukker opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Bilen blir litt stiv i fjæringen når den er hevet bare så du er klar over det. Ville også anbefale å bli litt kjent med bilen først og hvis du skal kjøre offroad med den så ville jeg vurdert litt beskyttelse under og evt rock eller treesliders. Sjekk prospeed group nettbutikken for mye lekker beskyttelse til D4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Min har en velgeknapp der jeg selv velger høyden under kjøring, noe tyske ettermonterte greier. Løftes den på luftbelgene blir den myk, senker jeg bilen blir den hardere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 (endret) Kanskje bare jeg som opplever den som stivere og ikke har kjørt nok i offroad modus Er litt annerledes enn gammel LR med stive akslinger!! Endret 11. desember 2019 av motom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 Til terrengkjøring kunne de vært mye mykere synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 Ja, hadde det ikke vært for TC og sperre(r) så hadde det ikke fungert så bra! Mye mer hjulløft med D3/D4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simo Skrevet 11. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2019 Da var Discoen i hus! Veldig fornøyd! Får håpe det blir et kjekt bilhold og at den skal bringe mye glede fremover! Takk for innspill alle sammen! Godt å kunne få svar på spørsmål fra folk med erfaringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.