Gå til innhold

Bakseter i Seriebil


Anbefalte innlegg

Hei godt folk. Dette har sikkert vært diskutert før, men jeg fant ikke noe tråd her. (manne-leiting kanskje ) . 
 

Jeg har bestemt meg for å sette inn bakseter i min 1969 serie 2 a , 88". Jeg skal sette inn 2 originale benker. En på hver side, tiltalt 4 nye sitteplasser. Jeg har snakket med vegvesenet og de mener dette er mulig. Jeg trenger en typegodkjenning for samme bil, de hadde ikke dette i sine register. 
 

Er det noen som har dette liggende ?  
 

link til prosjektet 

 

Endret av safaripaul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fra biltilsynet nevnte at det ikke var noe utfyllende typegodkjenning. Han mente han hadde sett noen landrovere som var godkjent med bare hjulkassene uten engang sittepute. 
 

Du mener jeg ikke trenger noen papirer, bare å møte opp med godt humør . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo forberede deg litt, f,eks bilder av eksempler på biler med baksete etc. 
Det var ingen delvis typegodkjenning. Det kom på krav etter hvert, blinklys, bilbelter foran osv. På en måte er kjøretøyforskriften, gjeldende fra våren 1971, noe av den første EEC-tilpasningen Norge gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D 82283

 

Min 68 modell, reg med 6 stk. Endret dette 3-4 år siden, da den hadde bare 2 stk.

 

Hadde med noe papirer om at bilen også ble levert som 7 seter som jeg fant her på forumet, samt utskrift av forskriften fra 1942. Eneste jeg opplevde som var litt knotete, var at jeg har reservehjulet bak, med swing away, og viste bilen med soft top. Han som så på bilen var opptatt av at det var enkelt å komme seg ut bak, og var da litt opptatt av hjulet... men heldigvis hadde han lange armer, og kom til vippestaget som gjorde at han fikk svingt unna reservehjulet. Da var han fornøyd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...