Gå til innhold

Bytte motor fra vm til v8 i range rover


Atle3

Anbefalte innlegg

Har en 80 modell 2 dørs med vm og kort girspak. Hvordan er det og sette v8 i denne?

Har 76 modell delebil med v8 og lt95. Er det mulig og bruke gearkassen til vm motoren eller burde jeg flytte over alt?

Vil gjerne beholde 5 trinnskassen og lt230 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det skal gå an å ha V8 og LT77/LT230 oppsettet. En 80-modell hadde jo V8 som standard motor. Kort girspak på 5-trinnskassen kom i 1986, og VM-dieselen i 1987. Det du trenger (om ikke det du har passer) er vel ny bellhousing. Men det er sikkert noen voksne her inne som vet dette mer nøyaktig enn meg. Det er ikke sikkert at bilen går bedre med V8. En god VM holder lettvint følge med en halvsliten V8, og vel så det. Og særlig om det er en VM 2.5. Men du får fin lyd og slankere pengebok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Jeg har inntrykk av at det finnes to typer VM-motorer. De som virker, og de som ikke virker. Jeg hadde en som virket i 18 år før bilen ble skrotet. 1987 modell 2.4. Forøvrig første året Range Rover ble levert med dieselmotor. Du kan jo kjøre den til den kneler. Det kan ta lang tid. I mellomtiden kan du overhale din V8, som bilen din ble levert med som standard, og vips så har du en klassiker med rett motor som både er pen, morsom å kjøre, og stiger i verdi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...