Gå til innhold

Tipphenger, batteri


corpusviridans

Anbefalte innlegg

På tide å bytte batteri på tipphengeren, Usikker på hvilke batteri som er best egnet, rent startbatteri eller eks. fritidsbatteri? Noen som har erfaringer.

Batteriet jeg har i dag er et rent startbatteri på 88 amp. Synes ikke dette batteriet klarer all verdens hevingen av tippen.

Endret av corpusviridans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ettersom jeg forstår meg på batterier, er startbatteri er beregnet til å levere mye strøm hurtig, men de har ofte ikke de samme dyputladings egenskapene som et forbruksbatteri. 

Forbruksbatteri/fritidsbatteri tåler ofte mange utladninger ned til 50 til 80 prosent av kapasiteten litt avhengig av type batteri du velger. Og de er beregnet for gjentatte utladninger. Jeg har derfor valgt et AGM fritidsbatteri som ikke har gitt meg noen problemer.  Men jeg passer på å lade det en gang i mellom, da alle batterier mister litt suppe selv om det ikke blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...